Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo, hur mycket kan man få direkt?

Bra Fairlo! Det enda rimliga är att ALLA skulder syns på ett ställe, t.ex. UC.

Helt bizarrt att man kan ha en massa skulder här och där men går inte att fåen helhetsbild.

Skulder hos inkasso som heller inte syns nånstans fattar jag bara inte.

Hoppas att allt stramas åt och det blir svårare att låna, snabba krediter leder bara åt ett enda håll.
Helt enig, hade samtliga lånegivare rapporterat till UC från början hade merparten av dessa skitbolag aldrig funnits och mindre folk fastnat i lånekarusellen som man ej kan ta sig ur.

Ok ja då lär ens kreditbetyg blir sämre jag har precis betalat av alla krediter jag hade förut och jag har inte möjlighet att betala av Fairlo i sin helhet på en gång tyvärr, har precis betalat av alla krediter på UC utom en och avslutat dem. Men men jag får jobba framåt ändå. Så får denna synas. Förra året dock hade jag krediter på 200 000 kr och hade ändå ett UC betyg på 2,5 ungefär så det är inte endast krediter som avgör allt. Även om det lär påverka en del. Får se vad som händer och om de inte rapporterat skulden per sista april till UC lär den inte synas i majs uppdatering utan först i juni. Ja jag får fortsätta att arbeta framåt även om bakslag kommer på vägen jag kan inte göra mer än mitt bästa. Det är så jag får göra. Men jag får fortsätta arbeta framåt även om det vissa dagar är jobbigt och andra dagar bra.

Helt enig, hade samtliga lånegivare rapporterat till UC från början hade merparten av dessa skitbolag aldrig funnits och mindre folk fastnat i lånekarusellen som man ej kan ta sig ur.
Håller med hade aldrig hamnat i denna skuldsättning om det bara fanns ett register..

Bra Fairlo! Det enda rimliga är att ALLA skulder syns på ett ställe, t.ex. UC.

Helt bizarrt att man kan ha en massa skulder här och där men går inte att fåen helhetsbild.

Skulder hos inkasso som heller inte syns nånstans fattar jag bara inte.

Hoppas att allt stramas åt och det blir svårare att låna, snabba krediter leder bara åt ett enda håll.
Ja, det har du rätt i. Den enda man lurar är sig själv. Jag hör tyvärr till den skaran.

Ökade mitt månadsbelopp med en 100 lapp just nu för att minska den totala kostnaden, några månader mindre återbetalningen.

Ja, det har du rätt i. Den enda man lurar är sig själv. Jag hör tyvärr till den skaran.
Samma här. Man trixar och lurar sig själv och andra och använder pengar man inte har och kan inte betala tillbaka. Tragiskt men jag hoppas att allt stramas åt så vi bara lånar pengar till normala saker framöver. Man kan ju hoppas.

Får någon tydligt svar från kundtjänst på:
- Preliminärt datum då skulden syns på UC för oss som haft krediten hos dem en längre tid.

Så är jag evigt tacksam om ni delar med er.

Får någon tydligt svar från kundtjänst på:
- Preliminärt datum då skulden syns på UC för oss som haft krediten hos dem en längre tid.

Så är jag evigt tacksam om ni delar med er.
Drog iväg ett mejl och räknar med att få svar imorgon fm. Återkommer när jag fått besked.

Okej. Lån-skitbolagen skjuter sig själva i foten då det kommer bli betydligt mindre attraktivt att låna med en uc. På sikt kanske vi slipper dessa aktörer då det enda positiva har varit kreditupplysningen, även om Bisnode numera är jävligt svåra. Självsanering helt enkelt.
I längden kommer det bli bättre för var och en då det rimliga är att inte ta skitlån
Men... nu sitter man med dessa lån och undrar hur i helvete det ska bli...

Skönt att det är vardag igen och att Fairlos kundtjänst är öppen. Hoppas någon får tydligt svar! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp