Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo, hur mycket kan man få direkt?

Jag har hastigast läst tråden, förstår jag det rätt. Fairlo kommer rapportera in lån som krediter hos Uc vid höjd kreditgräns (ny ansökan och höjning av kredit på befintlig)?
Eller gäller det även om jag tog ett lån där för 2 månader sen på 10 000kr när det klart och tydligt stod att de endast använder Bisnode? Har ingen ny ansökan sedan dess men riskerar jag också få lånet rapporterat till Uc?
Tyvärr väldigt oklart

Jag har hastigast läst tråden, förstår jag det rätt. Fairlo kommer rapportera in lån som krediter hos Uc vid höjd kreditgräns (ny ansökan och höjning av kredit på befintlig)?
Eller gäller det även om jag tog ett lån där för 2 månader sen på 10 000kr när det klart och tydligt stod att de endast använder Bisnode? Har ingen ny ansökan sedan dess men riskerar jag också få lånet rapporterat till Uc?
Kan nog vara så ja.

Fyfan i så fall. Det är inte ok (moraliskt) att i efterhand ändra reglerna för befintliga lånekunder. Jag som jobbar på att sänka min Uc risk för ett samlingslån (förhoppningsvis) efter majuppdateringen.
Den kan du nog glömma, räkna med en uppgång med 5-6% när dom rapporterat

Den kan du nog glömma, räkna med en uppgång med 5-6% när dom rapporterat
Ska kontakta deras kundtjänst omgående. Tror ni den är omöjlig att undvika såvida man inte betalar klart lånet typ idag? Borde ges lite framförhållning från deras sida kan man tycka.

Min förhoppning är att vi som inte fått e-post/meddelande om detta undantas. Det finns ju trots allt olika fairlo lån, varda, lösa och nån tredje variant. Kanske är skillnad på den nya policyn beroende av vad man ansökt om.

Kan gissa på att det blir som ferratum.
Kunderna innan ändringen syns inte på uc men de som ansöker efter får den på uc.

Men det är bara en killgissning och jag är väl inre känd för att ha rätt kanske haha.

Ska kontakta deras kundtjänst omgående. Tror ni den är omöjlig att undvika såvida man inte betalar klart lånet typ idag? Borde ges lite framförhållning från deras sida kan man tycka.
Berätta gärna hur det gick. För då kan man ju ta vilket skit lån som helst utom Fairlo. Fördelen med Fairlo var ju att det inte syntes på UC

Det vi lär oss av detta är att icke-uclån eller krediter när som helst kan hamna på uc och ställa till det om man vill söka samlingslån. Villkor och räntor kan ändras närsomhelst och det har man säkert godkänt genom att skriva på låneavtalet.

Bra Fairlo! Det enda rimliga är att ALLA skulder syns på ett ställe, t.ex. UC.

Helt bizarrt att man kan ha en massa skulder här och där men går inte att fåen helhetsbild.

Skulder hos inkasso som heller inte syns nånstans fattar jag bara inte.

Hoppas att allt stramas åt och det blir svårare att låna, snabba krediter leder bara åt ett enda håll.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp