Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fairlo från himmel till rätt ned i källaren.

Det kommer aldrig att ske . De lever för att låna och skiter fullständigt i hur de går för människor. Som att be affärerna att ta bort godis avd för att de är rädda för att människor ska dö av diabetes.
Eget ansvar och klara man inte det så sök hjälp

Det kommer aldrig att ske . De lever för att låna och skiter fullständigt i hur de går för människor. Som att be affärerna att ta bort godis avd för att de är rädda för att människor ska dö av diabetes.
Ebba Busch pratar om åtgärder så vi får väl se efter nästa val vad som händer.
Pandemin har nog öppnat ögonen för hur överbelånade vi är.

Så enligt ditt tankesätt så behövs egentligen inte 80-90 % av forumet eftersom det flesta får du svaret genom att ringa och är rätt meningslösa tankar då ?
Lr försökte du verka kunnig och duktig om ringa är bästa metod, för då är du rätt snett ute om man skrollar igenom dina trådar överallt så hade du fått ett snabbare svar genom att ringa berörande. Men återigen så var det en ren retorisk fråga om vad människor tror. Krävs egentligen inget svar.
Tagga ned en aning.

Du påstår själv att Fairlo är på väg att lägga ned men vill ändå höra andra spekulera i det och möjligen bekräfta din tes om Fairlo lägger ned? Du hör väl själv hur märkligt det låter.

Ja, det enklaste sättet är att fråga Fairlo själva.

Buggig tjänst (klarnakortet), kass kundtjänst, ber personal säga upp sig för dom är fackligt engagerade.

Vad ändras varje vecka? Jag frågade detta tidigare i tråden men ingen kan ge mig konkreta exempel.

Kanske inte varje vecka men definitivt var 3:e vecka de senaste månaderna mellan varje förändring, precis innan folk tänker levla.

Nu minns jag inte exakt men först var det 3 lyckade dragningar som ändrades till 6 dragningar.
Sen var det max. 2 eller 3 ff i bisnode utöver fairlos egna som stramades åt till 1 ff.
Och nu tar de bort 50 och 100k helt. Igen precis innan lönen och då folk planerade att levla.
Och såklart är det nu 12 lyckade dragningar för 30k, tror det var 3 dragningar innan.

Finns dokumenterat genom tiden i den andra tråden om Fairlo max 100.000kr.

Är väl en sak om de ändrar allt på en gång men detta kändes systematiskt och gör att ens planering fördröjdes hela tiden bara för att dra bort mattan under fötterna helt till slut. Nu är det ju inte ens säkert att man får ut pengar som man betalat in. Kundtjänst kan ju säga bu idag och bä om 3 veckor… känns väldigt otryggt och oprofessionellt i mina ögon.

Senast ändrad:
Tagga ned en aning.

Du påstår själv att Fairlo är på väg att lägga ned men vill ändå höra andra spekulera i det och möjligen bekräfta din tes om Fairlo lägger ned? Du hör väl själv hur märkligt det låter.

Ja, det enklaste sättet är att fråga Fairlo själva.
Ah glömde ett frågetecken efter texten för att till och med du skulle fatta :D sorry
Hela texten är inte riktigt gjord för alla tydligen. Är det himmel lr dom på väg ned i källaren ? Var det enklare för dig ?
men du är iaf en jävel på att ful tolka det ska du ha kred för , applåder :D

Nu minns jag inte exakt men först var det 3 lyckade dragningar som ändrades till 6 dragningar.
Det är i o f s bra om du frågar mig, sundare kreditgivning.
Chattade lite med Fairlo för få klarhet vad som gäller för befintliga kunder. Min analys att dom bestraffar befintliga kunder och värdesätter nya högre.
Påverkar inte mig så mycket då jag inte använder Fairlo i någon större utsträckning men tänkte det finns säkert folk här som är nyfikna.

F: Då förstår jag din fråga. Det stämmer bra att det högsta utrymmet att kunna levla till är 30 000 kr

så befintliga kunder kan aldrig få högre än 30 000? jag förstår inte

F: Ja det stämmer bra.

så jag som är kund idag, jag kan aldrig få en kredit på 100 000 t ex trots jag skulle uppfylla kriterierna?

F: Ja precis, så är det. Du kan inte levla upp så högt

Så ni värdesätter nya kunder än befintliga? Om jag hade varit en ny kund hade jag kunna få upp till 100 000 men befintlig kan jag inte få högre än 30?

F: Det är inte alls så det är menat utan det handlar om att ha så sund kreditgivning som möjligt
Blir man beviljad ett högre belopp från början så innebär det att man har kreditvärdighet för det och på så sätt kan bli beviljad det

Och om man har en bättre kreditvärdighet över tid men är redan kund så kan man inte få högre. Om jag avslutar alla mina krediter hos er, ses jag som ny kund om jag söker igen?

F: Ja om man stänger krediten så blir det en ny ansökan om du skulle söka om men då behöver man tänka på att det finns en risk att man inte blir beviljad önskat belopp
Allt beror på hur din score är samt kreditvärdighet

Låter ju som man inte skulle ha något alternativ om man vill ha högre belopp som befintlig kund eftersom ni låser taket

F: Om din kreditvärdighet skulle ge dig en högre kredit så kan man göra så men det är tyvärr inget som vi kan se innan

Senast ändrad:
Det är i o f s bra om du frågar mig, sundare kreditgivning.
Absolut men det vet man väl innan man startar ett sånt företag. Men det tyckte de väl var okej att erbjuda osund kreditgivning för att locka till sig kunder.

Ah glömde ett frågetecken efter texten för att till och med du skulle fatta :D sorry
Hela texten är inte riktigt gjord för alla tydligen. Är det himmel lr dom på väg ned i källaren ? Var det enklare för dig ?
men du är iaf en jävel på att ful tolka det ska du ha kred för , applåder :D
”Denna tråden handlar om Farilo är på väg att lägga ned”. Dina egna ord.

I övrigt kan du bespara mig dina härskartekniker och ha en trevligare ton i dina inlägg.

Absolut men det vet man väl innan man startar ett sånt företag. Men det tyckte de väl var okej att erbjuda osund kreditgivning för att locka till sig kunder.
Håller med. Dom borde varit mer transparanta från början.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp