Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fairlo erfarenheter när de gått över till bisnode

Hej! jag har länge haft lån hos fairlo, 5000 kr men funderar på att betala in de sista och ansöka om högre. Hur är dom nu när de har bisnode? Är de någon som haft de och sen fått avslag när de gått till bisnode?

Hej! jag har länge haft lån hos fairlo, 5000 kr men funderar på att betala in de sista och ansöka om högre. Hur är dom nu när de har bisnode? Är de någon som haft de och sen fått avslag när de gått till bisnode?
Japp, jag fick avslag efter haft 10000 på dom, har sämst Bisnode betyg. Dom svara med att dom arbetar med att göra deras bedömningar bättre och generösare för gamla lojala kunder men just nu gör dom ingen skillnad på folk på andra sätt än Bisnode betyget.

Hade 10K sen tidigare när de tog Creditsafe. Betalade av och ansökte nu för någon vecka sen om 30K. Beviljades 5K...mina förutsättningar är i princip identiska mellan de två gångerna. De kommunicerade att de skulle bedöma mig enligt deras lojalitetsmall som tillåter lite sämre Bisnode-betyg...se hur det gick. Fairlo är tyvärr skit numera.

Hade 10K sen tidigare när de tog Creditsafe. Betalade av och ansökte nu för någon vecka sen om 30K. Beviljades 5K...mina förutsättningar är i princip identiska mellan de två gångerna. De kommunicerade att de skulle bedöma mig enligt deras lojalitetsmall som tillåter lite sämre Bisnode-betyg...se hur det gick. Fairlo är tyvärr skit numera.
Vad hade du för förutsättningar i bisnode då?

Fick beviljat 20k, tror jag har ca 7 i score (deras kortbetalning har hängt sig..).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp