Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fackföreningsavgift vid skuldsanering

Ett litet tips om man har skuldsanering... Jag är med i fackföreningsförbundet Vision. Läste i medlemstidningen att vid skuldsanering så kan man få betala reducerad medlemsavgift från januari 2018. Fick skicka in mitt beslut om Skuldsanering och fick tillbaka 6 månader retroaktivt och betalar nu 54 kr/månaden istället för 280 kronor/månaden. Så det kan vara värt att kolla upp. Alla bäckar små och varje liten extra krona är välkommen.

Tackar tackar ! :D Den infon är absolut värdefull vid en eventuell skusa...
Idag betalar jag 208kr/mån i enbart fackförenings avgift och 112kr/mån till A-kassan, så kan man få en sänkning av fackavgiften, så är det ju GULD värt...
Vågar/vill heller inte gå ur facket enkom för att den inbehåller en inkomstförsäkring, som ger mig 80% av aktuell lön, medans a-kassan har ett maxtak om 14.500kr/mån efter skatt...
Detta är hos Unionen.

Jag har handels och betalar 558kr/mån inkl a-kassa, hemförsäkring mm mm så även om det är en stor utgift när jag har utmätning så känns det ändå värdefullt att vara med.

Jag har handels och betalar 558kr/mån inkl a-kassa, hemförsäkring mm mm så även om det är en stor utgift när jag har utmätning så känns det ändå värdefullt att vara med.

Klockrent att den är inklusive hemförsäkring oxå... :p

Gå ur....Behåll A-kassan som kostar kanske 80:- i månaden. En bra hemförsäkring kostar ungefär 100-120 kronor hos samtliga bolag.

Det hade sparat dig 3-4.000 kronor per år.

Jag har faktiskt aldrig hört någon som har haft nytta utav att vara med i ett fackförbund. Dina pengar gör sig bättre nytta någon annanstans än att supporta S valrörelser.

Gå ur....Behåll A-kassan som kostar kanske 80:- i månaden. En bra hemförsäkring kostar ungefär 100-120 kronor hos samtliga bolag.

Det hade sparat dig 3-4.000 kronor per år.

Jag har faktiskt aldrig hört någon som har haft nytta utav att vara med i ett fackförbund. Dina pengar gör sig bättre nytta någon annanstans än att supporta S valrörelser.
Nyttan har jag sett på nära håll när det blivit tvist och fallen gått till AD och skadestånd blivit utmätt. Du har även inkomstförsäkringen som är kopplad till medlemskapet. Jag är heller inget fan av fackföreningar generellt, men för mej innebär det extra trygghet.

Lize - Fast du kan väl ha en inkomstförsäkring, genom till exempel Bliwa utan att vara med i ett fackförbund för det?

Arbetsdomstolen tar upp cirka 250 fall per år, där förmodligen knappt hälften faller ut till den anställdes fördel, visst. Jag kan verkligen förstå om det går så långt. Men det är ju så pass ovanligt att det för mig inte ger någon större trygghet.
Jag har varit med i både Ledarna och sedermera FTF, Finansfacket. Dom få gånger jag har behövt dom så satt dom i knät på min arbetsgivare som nickdockor.

Lize - Fast du kan väl ha en inkomstförsäkring, genom till exempel Bliwa utan att vara med i ett fackförbund för det?

Arbetsdomstolen tar upp cirka 250 fall per år, där förmodligen knappt hälften faller ut till den anställdes fördel, visst. Jag kan verkligen förstå om det går så långt. Men det är ju så pass ovanligt att det för mig inte ger någon större trygghet.
Jag har varit med i både Ledarna och sedermera FTF, Finansfacket. Dom få gånger jag har behövt dom så satt dom i knät på min arbetsgivare som nickdockor.
Dom företräder inte bara vid AD utan även om det skulle bli snack om att arbetsgivaren vill göra sej av med personal, så är i varje fall Unionen duktiga på att förhandla fram en deal. Jag betalar 225 kr/månad och om det är "avdragsgillt" vid löneutmätning och skuldsanering så väljer jag det alternativet.

Ja det fattar jag ju, om du likväl inte hade fått behålla dom pengarna så är det väl lika bra betala fackavgiften och därmed får en extra trygghet.
Det är ju i grund och botten en fråga om bransch och behov. Jag personligen ser inte någon nytta med det.

Dom företräder inte bara vid AD utan även om det skulle bli snack om att arbetsgivaren vill göra sej av med personal, så är i varje fall Unionen duktiga på att förhandla fram en deal. Jag betalar 225 kr/månad och om det är "avdragsgillt" vid löneutmätning och skuldsanering så väljer jag det alternativet.
Jag fortsätter att vara med men fackavgift var avdragsgill förr vid löneutmätning men inte nu längre tyvärr..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp