Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fackavgift

Hej
Undrar över det här grejen att vara med i facket? Har blivit medlem sen 3 månader och betalar ca 400kr i avgift. Ser ingen fördel med den att vara med eller har jag inte fattat?
Har tidigare varit medlem för 10 år sen och när uppsägning kon från företaget då var det bara att gå hem,medlemi facket eller inte. Hittade ett nytt jobb några dagar i efterhand. Sen valde att gå ur facket. Det är 4800kr på 12 månader i rena pengar som jak kan betala av mina skulder istället.
Så,om nån kan övertala mig eller förklara hur lönar sig att vara med i facket? Har aldrig behövt att ta hjälp av de faktiskt.

Antar att det är ett LO-fack eftersom avgiften är så dyr…

Ingår gratis hemförsäkring i de flesta av dessa fack, har man villa så kostar ofta hemförsäkringen lika mycket som fackavgiften så då tjänar man i princip på att man är medlem. I och med att 25% är avdragbart i deklarationen.

Finns andra förmåner som färdigförhandlade bolån och medlemslån.

Bor man i lägenhet så är det mycket billigare att teckna egen hemförsäkring…

Ingår gratis hemförsäkring i de flesta av dessa fack, har man villa så kostar ofta hemförsäkringen lika mycket som fackavgiften så då tjänar man i princip på att man är medlem. I och med att 25% är avdragbart i deklarationen.

Det är IF Metall
Vi har villa försäkring via min sambos facket där får han lite rabatt tror jag.

Fackavgifter är väl inte avdragsgillt

Själv så betalar jag procentuellt på lönen, lyckligt vis så har if metall ett max tak på 630kr och då inkluderas både a-kassa och medlemskap.

Tips för dig med löneutmätning eller skuldsanering. När jag hade sanering kollade jag med mitt fack (Vision) och pga min sanering fick jag lägsta belopp att betala varje månad intill dess att saneringen var klar.
Kolla med ditt fack om du har samma möjlighet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp