Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förvirrad hur ska jag göra? söker tips om lån på 20K

Hej allesammans söker tips på hur jag ska göra gällande ett lån.
Saken är den att jag har idag ett UC betyg på 7,3% och har 1 FF har inget underskott eller några större lån bara 1 kreditkort på 25k och årsinkomst ligger runt 330k.
Problemet är den att I slutet på denna månaden så kommer mitt utmätningsförsök att försvinna och mitt betyg kommer att förbättras men det som oroar mig just nu är att jag har ett maxat kreditkort på 25k hos remember som kommer synas som maxat hos UC i slutet på månaden alltså i samband med att utmätningsförsöket försvinner. Så vad tror ni kommer att hända kommer jag fortfarande ligga på 7,3 när utmätningsförsök är borta eller kommer den höjas med tanke på de maxade kreditkortet? För isåfall vill jag söka ett lån på 20k nu när kreditbetyget ligger på 7,3 och inte sen om den eventuellt skulle höjas kraftigt. Man har ju läst om personer som har fått kraftigt försämrat betyg pgr av att deras kreditkort är maxade. Sorry om min stavning inte är den bästa men hoppas ni förstår vad jag menar.
Jätte tacksam för svar.

Senast ändrad:
Väldigt svårt att avgöra i förväg då utmätningsförsökets skada är svårt att mäta.

När jag inte hade några andra synliga lån 2018 och endast maxade ett mitt Remember Flex på 25K steg min risk med endast 2-3%. Jag tror inte att du behöver oroa dig allt för mycket sålänge det inte är övertrasserat, det är då det gör betydligt mer skada.

Väldigt svårt att avgöra i förväg då utmätningsförsökets skada är svårt att mäta.

När jag inte hade några andra synliga lån 2018 och endast maxade ett mitt Remember Flex på 25K steg min risk med endast 2-3%. Jag tror inte att du behöver oroa dig allt för mycket sålänge det inte är övertrasserat, det är då det gör betydligt mer skada.
Ok ja man får ju hoppas på att man ligger under 5% när anmärkningen fösvinner. Varför man blir orolig är för att vissa verkligen har fått 10-12% högre uc risk vid ett maxat kreditkort det är därför man blir nojig för man vet aldrig med dom UC det är rena rama lekstugan. Var tror du är lättast att få 20k med mina förutsättningar? Finns det någon som accepterar utmätningsförsök?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp