Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förväntad nivå på ackordsuppgörelse med skulder på ca 1,8 MSEK?

Det vet jag inte.

Men säg att du är skyldig ett inkassobolag 200 000

Du skickar mail till dom och säger hej kan ni skriva av skulden om jag betalar in 100 000.

Låt säga att du inte hittar en lösning ändå utan istället kommer ansöka om skuldsanering.

Inkassobolaget kollar din kundbild och hittar ett mail där du erbjöd dom 100 000.

Det är ju inte omöjligt att dom då i samband med en skuldsaneringansökan säger men vänta här nu den här personen erbjöd ju oss 100 000 några månader tidigare. Typ.

Föga troligt men risken finns.

PS: Varför skriver du /H efter alla dina lägg vi ser ju här vad ditt nickname :D
Jo jag förstår hur du menar, det gjorde ju inte saken enklare…

Det får väl framgå av kommunikationen att det handlar om ett låneerbjudande då. Tillgångs-utredningen borde gjort det klart att det inte finns några pengar utöver det som blivit utmätt eller som kommer via löneutmätningen.

Om jag tittar på inkassobolagens specifikationer så är 1,6 kapitalet o 200k räntor.

Ja det är vissa av skulderna som är sålda, någon är nog dessutom såld mer än en gång.

/h
Jag tror att ju fler gånger en skuld säljs, desto större är chansen till ackord.. "hopplösa fall" osv. :cool:
Och sen vips! kommer någon och kan erbjuda betala en stor % av sin skuld. Jo, tror du har god chans få till ett ackord.

Jag har på gamla skulder fått erbjudanden om ackord runt 30 % av total skuld. På skulder som varit 3-4 år gamla har jag lyckats få mindre ackord på 50-70 % av total skuld.

Så min gissning är att dina nyare skulder hamnar omkring 70 % för att de ska acceptera, men inkassobolag resonerar delvis olika.

Du menar att 70% stryks?

Jag har två skulder ihop med min fru som ligger under min sanering som jag betalar på och sedan betalar min fru på samma skulder men genom Intrum eftersom dom ligger där också. Dessa två skulder är när min sanering är klar tolv år gamla. Tillsammans är dom runt 400.000 kr inklusive ränta. Jag funderar på att göra en ackordsuppgörelse med Intrum. Tolv år gamla skulder. Jag betalar in 70% på båda skulderna och sedan stryks dom.

Du menar att 70% stryks?

Jag har två skulder ihop med min fru som ligger under min sanering som jag betalar på och sedan betalar min fru på samma skulder men genom Intrum eftersom dom ligger där också. Dessa två skulder är när min sanering är klar tolv år gamla. Tillsammans är dom runt 400.000 kr inklusive ränta. Jag funderar på att göra en ackordsuppgörelse med Intrum. Tolv år gamla skulder. Jag betalar in 70% på båda skulderna och sedan stryks dom.
Nej, att du får betala 70% av kapitalskulden.

Du menar att 70% stryks?

Är skulderna tolv år gamla finns troligen en god chans till ackord. Kontakta dem och ge ett erbjudande om 50 % och se vad du får för svar. Höj sedan budet till att betala 60-70 % på ett bräde och se om de nappar.

Inkassobolagen har olika rutiner för detta, hur de bedömer etc., så går aldrig veta i förhand vad resultatet blir eller om det går.

Är skulderna tolv år gamla finns troligen en god chans till ackord. Kontakta dem och ge ett erbjudande om 50 % och se vad du får för svar. Höj sedan budet till att betala 60-70 % på ett bräde och se om de nappar.

Inkassobolagen har olika rutiner för detta, hur de bedömer etc., så går aldrig veta i förhand vad resultatet blir eller om det går.

Det var det jag menade.

När skuldsaneringen är klar så ringer jag till Intrum och kommer med ett erbjudande att - ni får 50% skuld 1 och skuld 2 på ett bräde. Jag betalar in idag men då vill jag att skulderna stryks. Sedan höjer jag och erbjuder 60-70% på båda skulderna på ett bräde men att dom stryks sedan.

Just idag är dessa skulder
Skuld 1. 365.607
Skuld 2. 220.237

Min sanering avslutas i mars 2026. Vi betalar 3000 kr på skuld 1 och 3000 kr på skuld 2 utöver 10.100 kr i månaden på min sanering.

Då i mars 2026 ska jag ringa Intrum och erbjuda dom först 50% på ett bräde, se vad som säger och sedan höja till 60-70%.

Senast ändrad:
Det var det jag menade.

När skuldsaneringen är klar så ringer jag till Intrum och kommer med ett erbjudande att - ni får 50% skuld 1 och skuld 2 på ett bräde. Jag betalar in idag men då vill jag att skulderna stryks. Sedan höjer jag och erbjuder 60-70% på båda skulderna på ett bräde men att dom stryks sedan.
Tekniskt sett så bör det väl då vara din fru som ringer och erbjuder detta, inte du eftersom din del då är sanerad.

Vi har båda fullmakt att prata med Intrum. Vi fick det när avbetalningsplanen gjordes upp.
Ja men när din sanering är över, så gäller nog inte din fullmakt längre då du inte är del av skulden. Så din fru får kontakta dem.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp