Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förutsättningar till billån?

Hej, jag tänker höra mer er som har erfarenhet hur mina möjligheter kan vara till billån? Jag tänker att man lägger en handpenning och bil som säkerhet gör det enklare att bli beviljad? Kreditgivaren i detta fall verkar vara DNB. Finns det någon annan bilhandlare/kreditgivare med större chans?

Mina förutsättningar:
340k inkomst
4,0 i UC (bra)
1 betalningsanmärkning som är 2,5 år gammal
4FF senaste bara 3 veckor gammal
Lån 97k
Fri från skuldsaldo i 10 månader

Tänker mig en bil kring 100-150k, kan lägga 30% handpenning.
Är det ens värt ett försök?

Många lånegivare beviljar inte anmärkningar och så färskt skuldsaldo, men kanske.
Har du 4 ff totalt? I så fall är det inte hela världen om du testar.

Ingen här vet om du beviljas eller ej iom det är individuell bedömning.

Många lånegivare beviljar inte anmärkningar och så färskt skuldsaldo, men kanske.
Har du 4 ff totalt? I så fall är det inte hela världen om du testar.

Ingen här vet om du beviljas eller ej iom det är individuell bedömning.
Sant. Men tänker att det skulle va lite enklare då en bil finns som säkerhet plus handpenning? Vanliga lån har du noll säkerhet. Får se vad jag gör. Tack för ditt svar

Sant. Men tänker att det skulle va lite enklare då en bil finns som säkerhet plus handpenning? Vanliga lån har du noll säkerhet. Får se vad jag gör. Tack för ditt svar
Möjligen, fortfarande en kreditrisk dock.
Kan du inte avvakta tills anmärkningen försvinner?

pga anmärkning/skuldsaldo kommer du inte få tyvärr.
Det bilhandlare kollar mest på är detta jag nämnde och antal ff.

Möjligen, fortfarande en kreditrisk dock.
Kan du inte avvakta tills anmärkningen försvinner?
Ja det är klart. Är nog smartast det tror jag :)

Tror du det gör mycket på förutsättningar för vanligt lån när man går från 4,1 (mindre bra) till 4,0 (bra)?
Enligt Uc har jag goda möjligheter till lån nu, på 4,1 står det istället att det kan finnas chans till lån. Låter som en skillnad värd att tänka på?

Ja det är klart. Är nog smartast det tror jag :)

Tror du det gör mycket på förutsättningar för vanligt lån när man går från 4,1 (mindre bra) till 4,0 (bra)?
Enligt Uc har jag goda möjligheter till lån nu, på 4,1 står det istället att det kan finnas chans till lån. Låter som en skillnad värd att tänka på?
Det förutsätter dom tar uc. Många tar bisnode.
Ditt betyg kommer troligen gå ner. Jag har 1,8 och blev av med min sista anmärkning i mars och hade då runt 11%

pga anmärkning/skuldsaldo kommer du inte få tyvärr.
Det bilhandlare kollar mest på är detta jag nämnde och antal ff.
Okej jag förstår. Även om jag inte har skuldsaldo idag?
Det förutsätter dom tar uc. Många tar bisnode.
Ditt betyg kommer troligen gå ner. Jag har 1,8 och blev av med min sista anmärkning i mars och hade då runt 11%
jaså? Min bisnode är dock väldigt bra. Gamla bet anmärkningen som sätter käppar dock.

Men vad tror du om uc 4,0? Nu har jag bra istället för mindre bra när jag gjorde ansökan, fick bara ett erbjudande då. Tänker om det kanske finns möjlighet till nåt till nu 4 veckor senare?

Okej jag förstår. Även om jag inte har skuldsaldo idag?

jaså? Min bisnode är dock väldigt bra. Gamla bet anmärkningen som sätter käppar dock.

Men vad tror du om uc 4,0? Nu har jag bra istället för mindre bra när jag gjorde ansökan, fick bara ett erbjudande då. Tänker om det kanske finns möjlighet till nåt till nu 4 veckor senare?
Är osäker. Men jag vet att man inte får ha betalanmärkningar och många ff. Sen är bilhandlare väldig dåliga de med UC och Bisnode. Jag hade ok UC för ca månad sedan och tänkte köpa bil.
Hos de bilhandlare jag va sa dem att de tar UC, men de tog Bisnode och jag blev nekad pga många ff där. Sen provade jag köpa bil med handpenning i ett annat företag och där blev jag först godkänd när jag la till en medsökande.

Blev också nekad pga Bisnode hos Audi. Gick till Care by Volvo som tog Creditsafe (Volvo Finans tar UC) och även Mercedes tar UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp