- Meddelanden
- 4
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 1
Jag
Senast ändrad:
Hur hamnade du i denna sits?Jag har ett banklån som gått till inkasso på 307 000. Jag får inte igenom någon betalplan där.
Jag och min sambo har tillsammans två st blanco. Ett på Ica banken på 145 000 till 8% ränta, ett på DNB 237 000 till 9.15%. Så totalt 382 000 delat på oss så 191 000 totalt på henne.
Vi har även ett bolån på 3 633 000kr på en bostad som är värderad till 5 500 000kr. Har försökt att få använda utrymmet som är kvar i bolånet men får inte pga mina förutsättningar.
Hon har en inkomst före skatt på ca 33 500. Om hon ska försöka hjälpa mig, hur ska hon gå till väga? Är Coop bra att försöka på och i så fall till vilket belopp tycker ni?
jag är den som gått in med pengar i bostaden och river givetvis skuldbrevet på 500 000 om hon hjälper mig och jag är med och betalar på lånet också.
tar tacksamt emot rankar förslag på hur vi tar oss igenom detta utan kfm.
Hade ett lån som jag låg efter på, gjorde en betalningsplan med dom att förlänga lånet och dra vanlig månadskostnad och sen försökte de ändå dra hela beloppet som var eftersatt utan att jag kände till det och därför inte satt över det beloppet på kontot. Slarvigt av mig givetvis men hade helt förstått och skrivit upp ett annat belopp enligt planen.Hur hamnade du i denna sits?
Ring och försök komma överens om något.Hade ett lån som jag låg efter på, gjorde en betalningsplan med dom att förlänga lånet och dra vanlig månadskostnad och sen försökte de ändå dra hela beloppet som var eftersatt utan att jag kände till det och därför inte satt över det beloppet på kontot. Slarvigt av mig givetvis men hade helt förstått och skrivit upp ett annat belopp enligt planen.
Då blev det att det gick vidare när dessa pengar inte kunde dras.