Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förutsättningar för blancolån på 120k via Lendo

Hej alla hjälpsamma,
jag tänkte ansöka om ett "samlingslån"/blancolån via Lendo när jag blivit fast anställd nästa vecka (är under provanställning för tillfället).
Jag behöver låna 100-120.000, och har följande förutsättningar:
  • Årsinkomst 325.000 (dock ej deklarerad ännu då jag varit föräldraledig och dessförinnan hade annat jobb)
  • UC-score 4,7
  • 3 blancolån på 30.000 Avida + 35.000 Anyfin + 25.000 Handelsbanken, alltså totalt 90k
  • 7 st FF, som går ut mellan augusti -23 och november -23 samt en februari -24.
  • Jag har 2 st barn och utöver detta ett bolån som jag delar med min sambo (1.900.000 totalt)
Kan det ställa till det att min senast deklarerade inkomst 2021 bara visar 195k (fördel iofs att den även visar "lågt" underskott av kapital, 34k)?
Jag kan givetvis uppvisa anställningsavtal som bekräftar fast tjänst med en lön på 27.000/månad, men jag tänker att min ansökan kanske sållas bort automatiskt om bankerna anser att det diffar för mycket mot vad jag uppgivit.
Lånet ska bland annat användas till att betala av Anyfin och Avida samt en mindre kredit på Klarna, för att komma ner i månadskostnad. Resterande pengar kommer gå till köksrenovering.

Borde jag kunna få några okej erbjudanden med mina förutsättningar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp