Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förtidsåterbetalning skatt

Du kan pm en bild på vad du nu fått om du vill

Du har fått ett utmtäningsbeslut, utmätning av egedom, inte av lön. Egendomsutmätningsbeslut ska du delges, så skicka in det där kvittot.

Det händer ibland att pengar fastnar hos KFM på KFMS konton, jag vet inte exakt hur det går till alla gånger, det kan vara överskott från andra beslut och allt möjligt, dessa pengar kan inte kfm bara säga "bokför på skulderna" utan man får då göra en utmtäning mot KFM själva.
Så ser det ut i alla fall. Man gör beslutet och meddelar bokföringen att man gjort det.

Jag förstår men de är pengar som ligger hos fogden då bra ,tack

Jag förstår men de är pengar som ligger hos fogden då bra ,tack

Oavsett om du tycker beslutet är rätt eller fel så kan du skicka in delgivningskvittot på en gång, dom där skickas inga automatiska påminnelser på, nästa steg är att antingen verkställigheten eller delgivningsman får ta med sig det och leta rätt på dig så man kan få en signatur.
Känns ganska ofta ganska onödigt, åka till något område så långt från kontoret för att få en underskrift på att kfm lagt beslag på pengar på ett konto eller pengar som fanns hos kfm eller liknande för några månader sedan.. Bland det tråkigare arbetsuppgifterna som finns :)

tillägg; tycker du det är fel ska du såklart överlaga, du kan skicka med det i samma kuvert eller maila in klagandet.

Ska skicka in,bara att jag va nyfiken nu när vi betalat in alla skulder om de va överflöd av de .Men som jag sa,en del va skulder som minskat lite precis när vi betalt in en summa på ackord är väl de .

Jag skickade in min blankett förra veckan...var på försäkrings kassan/Skatteverket o fick hjälp o fylla i den...o dom skickade in den åt mig. Dock va man tvungen o ha med 6 st löne papper på sin lön med i ansökan.

Jag har precis blivit kvitt kronofogden o löneutmätningen men har 2 avbetalnings planer som jag halkar efter med sol när som helst kommer hamna hos kronofogden därför jag sökt....vet inte om de är ett skäl l få de utbetalt??:( Elr om ja måste hamna hos kronofogden igen för o få de utbetalt.

Ansökte för sju år sen om förtida återbetalning av skatten o då hade ja inget hos kronofogden men låg efter med tre räkningar.....hon som hade hand om mitt ärende ville ja skulle bifoga bild på räkningarna o de gjorde jag då godkände dom utbetalningen tidigare men kanske e annorlunda nu....

Vi skickade in sista lönespec för där ser dom skatt o dylikt för hela året har inte fått svar än .Vet inte om dom skicka på kivra eller hem .

Sedan ett år tillbaka är ju arbetsgivare skyldig att registrera varje månad så vad skall en papperskopia göra för nytta?
Man kan även själv logga in på Skatteverket -> Mina Sidor och se hur mycket arbetsgivaren registrerat. Loggar jag in nu och kikar ser jag vad min arbetsgivare har registrerat för lön, förmåner och skatt månad för månad. Det skall göras senast den 12:e i månaden efter tror jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp