Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förtidsåterbetalning av skatt

Jag ska skicka ansökan också på måndag. Har ring skatteverket och de skickade utt min inomst för 2021 och vad jag har betalat för skatt.

Problemet är att jag inte har några ränteuppgifter. Jag tror att jag har betalat samma som 2020. Kan jag bara ange det utan underlag?

Jag hade ingenting alls. Skrev bara att jag var på gränsen att hamna hos Kfm och skulle vilja betala av mina lån innan dom hamnar där.
Var ingen som hörde av sig och frågade.

Jag gjorde så här när jag skickade in.

Jag tog ut alla mina lönespec. för hela året.
Skrev på ett ungefär både vad min arbetsgivare betalat in i skatt och tog siffran från förra årets deklaration när jag skule fylla i hur mycket jag betalat in till alla långivare.

Skickade sedan in allting med snigelpost.

Fick svar på Kivra att jag blivit beviljad att få utbetalning av skatten i förtid.

Men fick även tillbaka lite på skatten "som vanligt" sen också. Då min uträkning var för låg så fick jag runt 2-3000 till senare i April.

Fick hjälp från start till mål av @johanc84 med detta kom jag ihåg. Så han kan säkert svara på det mesta där. :)
Tack! Så de krävde inget underlag för skulder etc? Då provar jag imorgon!

Vid det här laget ser skatten alla kontrolluppgifter.

Skickade du för hela året? Haft 2 olika jobb och kan inte komma åt de ena lönespecarna. Kan man kanske skicka 3 senaste? Från förra året?
Du har all löneinformation på vad din arbetsgivare betalat in per månad i skatt på dig och din lön

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp