Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förtidsåterbetalning av skatt

Alltså jag jag verkligen noll koll på hur mycket räntor jag betalat detta året. Jag har dessutom jämkat. Nån som har en bra lösning på hur man kan göra?

Har du jämkat med rädd uppgifter så har du ingen skatteåterbäring att se fram emot och ingen större anledning att få den i förväg heller antar jag?

Jag gick in på Skatteverkets hemsida o sökte efter förtidsåterbetalning av skatt o skrev ut ansökan o fyllde i samt tre löne specifikationer för de ville dom ha med sen åkte jag till Skatteverket där ja bor o lämna in de,dom kolla me så ja fyllt i allt rätt o så. Skulle ta två till åtta veckor innan besked men förra året fick ja svar inom en vecka om ja inte mins helt fel
Hört ngt ?

Har du jämkat med rädd uppgifter så har du ingen skatteåterbäring att se fram emot och ingen större anledning att få den i förväg heller antar jag?
Fast så trodde jag förra året då fick jag ändå 3000-4000. Jämkar inte med exakt uppgifter då det är för rörigt.

Vad händer om man ansöker om detta med skulder hos kfm? Blir dom ändå utbetalda eller tillfaller dom kfm?

Hej,
Ber om ursäkt på förhand för en korkad fråga men ska jag fylla i den skatt min arbetsgivare dragit på min lön 2020 på första raden och den ränta jag har betalat under 2020 på andra raden?

Bilagor

• Skärmklipp Skatteverket.PNG
    Skärmklipp Skatteverket.PNG
    25.5 KB · Visningar: 67
Hej,
Ber om ursäkt på förhand för en korkad fråga men ska jag fylla i den skatt min arbetsgivare dragit på min lön 2020 på första raden och den ränta jag har betalat under 2020 på andra raden?
Det verkar vara skatteavdrag som banker gjort på ev utbetalda utdelningar och räntor (som betalats till dig, inte räntor som du har betalat) för att få fram hur mycket skatt du har betalat in under året.

Det verkar vara skatteavdrag som banker gjort på ev utbetalda utdelningar och räntor (som betalats till dig, inte räntor som du har betalat) för att få fram hur mycket skatt du har betalat in under året.

Okej... hur får jag fram denna siffra? Eller fyller jag i fel blankett?
@tussan du som ansökt kanske kan besvara denna fråga?

Man kan inte ansöka om förtida återbetalning av skatten och jämkning för iår?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp