Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förtidsåterbetalning av skatt

Blir du granskad ska du visa underlag. Dom kan ju lätt kolla var du bor och var du jobbar och så räknar dom avståndet.
Förstår. Hade en kollega förra året som fick tillbaka 15k mer än mig, han hade nämligen räknat helt fel med misstag. Han blev aldrig granskad. Vad får dom o granska en? Gör dom det slumpmässigt eller när det överstiger en viss summa?

Hur ofta kontrollerar Skatteverket ifall det man knappar in i resekostnader stämmer? Lär få tillbaka bara på bränsle ersättning 41k-11=31k. Min fråga är då om någon skulle knappa in säg 5-10k extra, hur blir det då?
Kollar dom och du angett fel så kan dom kolla upp till 6 år tillbaka och hjälpa till att rätta till de deklarationerna också.
En fd kollega åkte på det, fick 30 dagar att betala in ganska många tusen

Ingen här som kan vara snäll och svara? Måste man vända sig till givarna och fråga om hur mycket ränta man betalat eller går det att se via banken?

Ingen här som kan vara snäll och svara? Måste man vända sig till givarna och fråga om hur mycket ränta man betalat eller går det att se via banken?

Nej det måste du hämta in från varje du betalat till, om det inte framgår av avierna du fått.

Nej det måste du hämta in från varje du betalat till, om det inte framgår av avierna du fått.
Jag får ta och ringa de en och en på måndag antar jag, vilket pulver. Skatteverket vill det ska vara svårt så det inte trillar in för många ansökningar varje år. Stort tack för svaret!

Jag får ta och ringa de en och en på måndag antar jag, vilket pulver. Skatteverket vill det ska vara svårt så det inte trillar in för många ansökningar varje år. Stort tack för svaret!

Skatteverket kanske vill se till att det ska bli så korrekt som möjligt, särskilt om det är väldigt höga ränteavdrag..

Måste man själv deklarera hur mycket ränta man betalt under året? Eller sköts de automatiskt.. fattar ingenting

När du deklarerar så brukar de absolut flesta långivare lyckats rapportera in räntorna. Då är det lätt.

Det du ska göra med förtida utbetalning är att fylla i alla uppgifter från den deklaration du ska göra senare i vår.

Måste man själv deklarera hur mycket ränta man betalt under året? Eller sköts de automatiskt.. fattar ingenting
Sköts automatiskt från de flesta.

De som jag vet på rak arm inte rapporterar in är 5 stycken:

- Gothia Inkasso (I vissa fall, rapporterar oftast in korrekt)
- Tando
- Holms
- Betalkoll
- PFC

Dessa får man kontakta själv och fråga om underskott. Har man missat tidigare år så kan man göra självrättning upp till 6 år tillbaka.
Finns säkert fler som inte rapporterat in underskott, men dessa 5 är vad jag kommer ihåg.

Informationen är dock väldigt enkelt att få ut. Man skickar banken ett kort mail med sitt personnummer och ber dom sammanställa underskottet från 6 senaste åren.

Sedan när man har underlag fyller man i en sån här (1 blankett för varje år):

https://skatteverket.se/privat/etja...er/info/6891.4.39f16f103821c58f680007048.html

Som man skriver ut och skickar till:

Skatteverket
205 30 Malmö

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp