Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

förtida betalning av skatt

Hej!
Jag vet att jag kommer få ganska mycket tillbaka på skatten runt 45.000 men har nu fått en skuld till KF på 20.000.
Går det att ansöka om förtida betalning för att slippa indrivning?
Någon som prövat?

Hej,
Dom pengarna ser du nog aldrig, oavsett när dom betalas ut har fogden öronmärkt dom. Är min erfarenhet.

Mvh/Miklo

Ja fast jag menade att skatteverket skulle betala med dom pengarna alltså att direkt till kf så slipper jag löneutmätning

Nej jag tror du måste ha någon form av utmätning för att dom skall ta dom, skatte skulder tar dom dock direkt oftast.

Ja det gör dom ett skuldsaldo som jag har på mig till den 6/3 att betala annars börjar processen med löneutmätning

Så här står det hos dom:

Skatteåterbäring

Har du skulder hos oss kommer Skatteverket i första hand överföra pengarna till oss för att betala dina skulder.

Huvudregeln är att eventuell återbäring i första hand ska gå till dina skulder. Överskott från skattekontot berörs inte av de så kallade beneficiereglerna (existensminimum), och är därför inte skyddat från utmätning eller avräkning.

Praktiskt innebär detta att du först får ett besked om överskottet från Skatteverket. Därefter får du brev från Kronofogden. Det dröjer några dagar mellan dessa båda brev. Anledningen är att pengarna måste bokföras hos Kronofogden innan vi kan skicka ett brev till dig.
Beroende på vilken sorts skuld du har, beslutar Kronofogden att antingen avräkna eller utmäta överskottet. Brevet från oss kan därför heta antingen "Besked om avräkning" eller "Bevis om utmätning". Har du flera olika skulder kan du få brev av båda typerna.

Får du tillbaka mer i skatt än vad du har i skuld får du resterande belopp utbetalt från Skatteverket.

Fast det är ju i juni jag undrar om man redan nu kan be om förtida betalning från skatteverket så dom betala kf

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp