Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förtidåterbetalning av skatt

nej, tyvärr har inte kvar den. Läste mig till nu att man inte kan hitta de uppgifterna på skatteverkets hemsida utan man behövde ringa eller besöka dom. Ska ansöka om jämkning tänkte jag

nej, tyvärr har inte kvar den. Läste mig till nu att man inte kan hitta de uppgifterna på skatteverkets hemsida utan man behövde ringa eller besöka dom.

du kan begära en kopia på din deklaration, då ser du dina räntekostnader. Det går väldigt snabbt att få en kopia men du måste prata med någon per telefon så skickar de samma dag!

du kan begära en kopia på din deklaration, då ser du dina räntekostnader. Det går väldigt snabbt att få en kopia men du måste prata med någon per telefon så skickar de samma dag!
Fortfarande fullt i kön...

Ja, läste det. Jag kommer med all säkerhet inte bli beviljad men just nu är det värt att köra på alla långbollar som finns. Läste nyss om någon annan här på forumet som fått skatten i förtid pga av inkasso- avbetalningsplaner som han/hon inte klarade av. Men som sagt det är säkert kört... vet ni vart jag kan hitta hur mkt ränteavdrag som är gjorda på lån på förra deklarationen? Är inne på min sida på skatteverket men hittar inte den gamla deklarationen. På mitt skattekonto kan jag bara se hur mycket jag fick tillbaka...
Heej jo jag ficj mina pengar utbetalda idag. Skickade in ansökan för 2veckor sen. Tog med kopian av decemberlönen där det stod vad jag tjänat hela året och vad jag skattat. Sen skrev jag avdrag räntor. Tog samma summa som jag betalat förra året. Sen ringde handläggare mig förrigår. Hon frågade varför jag ville detta. Då sa jag som jag skrev att jag har stora summor på inkasso som jag inte kommer klara om jag inte får dessa pengar, då kommer jag hamna i fogden sa jag. Då krävde hon papper på avbetalningsplanerna. Jag mejlade dessa då och viktigt var att det stod betalningsplanen med datumen när ja ska betala för ibörjan skickade jag inkassokraven som kom för 4månader sen och då sa hon men det står ju att skulden uppkom för 4månader sen hir ska jag veta om du inte redan betalat. Så viktigt att det står nya datum och betalningsplan framåt. Hoppas ni förstod. Kort därefter sa hon då godkänner jag detta och betalar ut.

Heej jo jag ficj mina pengar utbetalda idag. Skickade in ansökan för 2veckor sen. Tog med kopian av decemberlönen där det stod vad jag tjänat hela året och vad jag skattat. Sen skrev jag avdrag räntor. Tog samma summa som jag betalat förra året. Sen ringde handläggare mig förrigår. Hon frågade varför jag ville detta. Då sa jag som jag skrev att jag har stora summor på inkasso som jag inte kommer klara om jag inte får dessa pengar, då kommer jag hamna i fogden sa jag. Då krävde hon papper på avbetalningsplanerna. Jag mejlade dessa då och viktigt var att det stod betalningsplanen med datumen när ja ska betala för ibörjan skickade jag inkassokraven som kom för 4månader sen och då sa hon men det står ju att skulden uppkom för 4månader sen hir ska jag veta om du inte redan betalat. Så viktigt att det står nya datum och betalningsplan framåt. Hoppas ni förstod. Kort därefter sa hon då godkänner jag detta och betalar ut.

Tack så hemskt mycket för ditt svar!

Jag gick in på det lokala skattekontoret i fredags och lämnade min ansökan tillsammans med december lönespec. Åå åå vad jag hoppas på att de går med på en förtidsutbetalning! Ringde du själv till dem och frågade hur det gick eller väntade du på att de hörde av sig?

Vad olika det verkar vara, jag testade i fjol, fick avslag för att skulderna inte stod som skuldsaldo hos kronofogden ännu. Jag skickade in mina betalningsplaner sim var hos inkasso , skrev att jag ej klarade av dem, men fick avslag :(,

Dom hörde av sig och bad mig komplettera med avbetalningsplanerna. Ja det är konstigt, allt som styrs av människor när det är lite i gråzonen som detta så är det som ett lotteri vissa får det o gå igenom vissa inte. Hos mig lät handläggarn tveksam i tel men jag sa om och om igen att detta kommer rädda mig just så att jag inte hamnar hos kfm. Personen verkade inte ens veta vad inkasso är. Jag sa det går direkt tikl kfm i onödan när dessa pengar kan rädda mig.

Jag fick inte igenom min ansökan om förtidsutbetalning av skatten :(

Tack så mycket för ditt svar! Ska spana in senaste lönespecen. Tror att jag ska fylla i punkt 2 också för ränteavdrag på lån.
Ska prova att ringa dom igen här efter lunch och se om de kan förklara. Hoppas på att de kan gå vägen!
Ja de är mycket hårda att betala ut i förtid .
Om du haf kronofogde skulder som ligger för utmätning och skatteskuld är det bra skäl. Jag fick själv utbetalt lite över 5000 strax innan jul då jag hade kvarskatt som skulle gått till kfm .de betalades direkt via skattekontot men jag slapp anmärkning och ingen skuld hos skatteverket eller kronofogdemyndigheten. Sen återstår att se om jag får något över när jag deklarerat

Ja, läste det. Jag kommer med all säkerhet inte bli beviljad men just nu är det värt att köra på alla långbollar som finns. Läste nyss om någon annan här på forumet som fått skatten i förtid pga av inkasso- avbetalningsplaner som han/hon inte klarade av. Men som sagt det är säkert kört... vet ni vart jag kan hitta hur mkt ränteavdrag som är gjorda på lån på förra deklarationen? Är inne på min sida på skatteverket men hittar inte den gamla deklarationen. På mitt skattekonto kan jag bara se hur mycket jag fick tillbaka...
Du kan prova mejla alla dina fordringsägare och säga att det är slut och du behöver ränte uppgifter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp