Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förstahandskontrakt under skuldsaneringen

Menar. Kan man ansöka ändå med skildsaneringen. När tas kreditupplysning? Innan, efter visning? Är det bättre att meddela de i förväg om situationen osv…

Menar. Kan man ansöka ändå med skildsaneringen. När tas kreditupplysning? Innan, efter visning? Är det bättre att meddela de i förväg om situationen osv…
Det har tagits innan utom den sista som jag faktiskt inte sett att det gjorts vilket förvånar mig då det är ett otroligt populärt område att bo i.

En otroligt oseriös hyresvärd… inget mot Dig, men aldrig hade jag velat bo hos en fastighetsägare som inte verkar bry sig om vilka hyresgäster som flyttar in…
En kreditupplysning säger så klart inte allt, men mycket !
Jag håller helt med dig, han är väldigt oseriös. Man får aldrig hjälp, och han bryr sig inte det minsta etc..

Det enklaste för dej att få veta är ju att du kontaktar aktuellt bostadsbolag och frågar om de godkänner person med skuldsanering o så får du ju samtidigt tala om att du är sambo och att din sambo är "ren". Då slipper du ju isf att det tas en onödig kreditupplysning om du vill undvika det.

Jag fick två förstahandskontrakt under skuldsaneringen. Jag gjorde som vanligt, dvs anmälde intresse för de lägenheter jag ville ha. Sa inget om saneringen i förväg. Det togs upplysningar när det blev aktuellt att skriva kontrakt. Första hyresvärden noterade att jag hade sanering och frågade bara om inkomsten stämde. Det räckte för dem. Andra hyresvärden ställde inte ens någon fråga. Och jag stod själv på båda kontrakten trots att jag var gift.

Nu har jag sökt en lägenhet via bostadsförmedlingen, nyproduktion. Har fått en lista med lägenheter, valde 14st som passar i storleken och pris och nu måste jag vänta om jag får bostads erbjudande eller ej. Det betyder UC. 8/11 blev ss beviljad, har gått nu 3 veckor och 2 dagar. Vet ej om det vunnit laga kraft eller ej. Skuldsaldo kvar hos kronofogden.
om hyresvärden tar uc ser de skuldsaldot och det blir nekad ju direkt? Men de ser inledande skuldsaneringen där inte beslut tror jag eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp