Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Första delgivningen

Det brukar inte stå datum utan Kf vill att man skriver under snarast. Påminnelsen brukar komma ca 2 veckor senare, ibland 3 veckor.
Aha tack. Jag känner mig helt borta i allt det här. Men om det är så att man har fått första brevet, tagit kontakt med företaget man är skyldig pengar och fått en avbetalningsplan med dom ( som är kronofogdens uppmaning att göra). Ska man ändå skriva under det första brevet? För sen borde det väl inte hända något mer om man har lyckats få en avbetalningsplan med företaget som har skickat mig till KF?

Aha tack. Jag känner mig helt borta i allt det här. Men om det är så att man har fått första brevet, tagit kontakt med företaget man är skyldig pengar och fått en avbetalningsplan med dom ( som är kronofogdens uppmaning att göra). Ska man ändå skriva under det första brevet? För sen borde det väl inte hända något mer om man har lyckats få en avbetalningsplan med företaget som har skickat mig till KF?
Om du har kommit överens med de du är skyldig pengar om att de ska dra tillbaka föreläggandet och du har fått en avbetalningsplan så behöver du inte skriva under och skicka.

Dock kan det vara en bra idé att kolla med Kf när ca en vecka har gått att kravet verkligen har dragits tillbaka.

Dock kan det vara en bra idé att kolla med Kf när ca en vecka har gått att kravet verkligen har dragits tillbaka.
Tusen tack Myra, väldigt värdefull hjälp.
Jag har fått en ny avbetalningsplan av företaget på mailen. Och jag skrev nu genast en fråga till dem om de nu drar tillbaka mitt föreläggande hos KF. Ska kolla god KF om en vecka och se om det har dragits tillbaka. Men isf behöver jag inte skriva under första brevet och skicka in till KF?

Tusen tack Myra, väldigt värdefull hjälp.
Jag har fått en ny avbetalningsplan av företaget på mailen. Och jag skrev nu genast en fråga till dem om de nu drar tillbaka mitt föreläggande hos KF. Ska kolla god KF om en vecka och se om det har dragits tillbaka. Men isf behöver jag inte skriva under första brevet och skicka in till KF?
Nej inte om dealen är att det ska dras tillbaka.

Nej inte om dealen är att det ska dras tillbaka.
Dom skrev att dom kunde upprätta en betalplan, att en summa ska betalas in den 26e varje månad i sju månader. Och jag fick hela avbetalningsplanen i en bifogad fil med alla uppgifter.
Och under skrev dom att detta kommer att förhindra att vi ansöker om verkställighet.

Dom skrev att dom kunde upprätta en betalplan, att en summa ska betalas in den 26e varje månad i sju månader. Och jag fick hela avbetalningsplanen i en bifogad fil med alla uppgifter.
Och under skrev dom att detta kommer att förhindra att vi ansöker om verkställighet.
Men du har väl bara fått ett föreläggande?
Eller gäller det skulder till staten?

och tänk på att det är jätteviktigt att du håller dig till avbetalningsplanen för missar du en betalning eller betalar för sent så skickas det direkt till Kf och kommer inte att återkallas igen.

Men du har väl bara fått ett föreläggande?
Eller gäller det skulder till staten?
Nä det gäller ett lån? Jag har fått ett första brev från KF att skriva under.
Jag kontaktade företaget som då gjorde upp en avbetalningsplan. Och så stod det under att detta kommer förhindra att vi ansöker om verkställighet

och tänk på att det är jätteviktigt att du håller dig till avbetalningsplanen för missar du en betalning eller betalar för sent så skickas det direkt till Kf och kommer inte att återkallas igen.
Ja jag ska absolut hålla mig till avbetalningsplanen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp