Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Första delgivningen

Hej alla!
Jag har idag fått min första delgivning ( utav 9 )
Hur gör man smidigast för att förhala detta utan att det behöver gå till domstol och behöver kosta ännu mer?
Finns det någon möjlighet att jag hinner få tillbaka pengar på min skatteåterbäring i april eller hinner kronofogden ta av dessa pengar? ( Första delgivning är på 14000)
Tacksam för all hjälp!

Vad är syftet med att du vill förhala?
Ska du släppa allt och vänta på löneutmätning eller vill du hinna betala innan det blir anmärkning?

Ok, har inte utmätning men har förhalat för att undvika utslag.
Vet inte om det påverkar dig negativt längre fram att förhala, men det vanligaste sättet är att inte skriva på första brevet utan vänta på påminnelsen och skicka in den efter typ 7-10 dagar. Minst en månad "tjänar" man i tid. Om du inte är rädd för att få besök av Kf så kan man vänta ännu längre.

Vet inte om det påverkar dig negativt längre fram att förhala, men det vanligaste sättet är att inte skriva på första brevet utan vänta på påminnelsen och skicka in den efter typ 7-10 dagar. Minst en månad "tjänar" man i tid. Om du inte är rädd för att få besök av Kf så kan man vänta ännu längre.
Och ungefär när kan man tänkas att det sker en utmätning och de börjar dra pengar? Tack för svar

Och ungefär när kan man tänkas att det sker en utmätning och de börjar dra pengar? Tack för svar
Jag vet inte men har sett andra skriva att man hinner få minst en månadslön innan det drar igång. Du ska ju få papper hemma att skriva på så kanske två månader hinner du med.

Förlåt, jag är trög och måste fråga. Delgivning är det allra första brevet man får? Där det står att man har en skuld tar betala, där man bara ska skicka in att man har mottagit brevet? Jag har också fått mitt, men kan inte se att det står något datum för när det ska va inskickat, bara att det ska signeras snarast. Eller har man ca en vecka på sig att signera det första brevet, och sen en påminnelse?

Förlåt, jag är trög och måste fråga. Delgivning är det allra första brevet man får? Där det står att man har en skuld tar betala, där man bara ska skicka in att man har mottagit brevet? Jag har också fått mitt, men kan inte se att det står något datum för när det ska va inskickat, bara att det ska signeras snarast. Eller har man ca en vecka på sig att signera det första brevet, och sen en påminnelse?
Det brukar inte stå datum utan Kf vill att man skriver under snarast. Påminnelsen brukar komma ca 2 veckor senare, ibland 3 veckor.

Väntar man för länge med att skriva under och skicka in delgivningskvittot så kan man få besök i hemmet eller arbetsplatsen. Som tur är har jag aldrig behövt gå så långt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp