Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förstör allting! =/ Bara mitt eget fel.

Hej har varit spelmisbrukare i perioder men har nu lyckat skulldsätta mig bakom min sambos rygg har idag skulder på ca.

70 000 sek vet att det nog inte är mycket emot en hel del andra men jag mår riktigt dåligt.
Gör allt jag kan för att gömma undan breven som kommer i brevlådan vågar inte berätta för att jag skäms.

Det började med att jag fick en större summa pengar som jag spelade upp samt alla vinster jag van med... men antar att det åt så missbruket verkar fugera hjärnan är inte logisk. Har sprättat mig från siterna.

Har kreditkort som man kan låna upp till 40 000 på andvänt ca 20 av dom. Det är räknat på ett jobb jag har haft innan med en helt annan inkomst per år.
var då ca 360 000 mitt nuvarande vet jag inte riktigt var det landar kring kanske 120 000 till 170 000 osäker.Är bara en temporär anställning som snart är slut.

55 000 av dom är ca 8% ränta
resten är kreditkorts skuld ca 22% ränta

jag får in allt från 15k till ca 9k i månaden det varierar har fasta utgifter på ca
4 k sen tillkommer mat osv
Har inget körkort
Inga barn.

Har mest inkomst från jobb deltid och en del från fk.
Man har ca 50 sek kvar på kontot hur man man sätta sig själv i denna sitsen är så besviken på mig själv. Någon i liknande sits som skulle kunna uppmuntra en lite?
Behöver motivation att ta mig ur träsket.

Senast ändrad:
Har inga uppmuntrande ord mer än att vi är många här i samma sits. Ständigt ont i magen hur pengarna ska räcka. Ont i magen och ångest när posten kommer och även när telefonen ringer och man inte känner igen numret.
Hoppas allt löser sig för dig.

Tack behöver bara prata av mig och vet att fler är i samma men sitta i sitt eget lilla hörn gör att man tror att man är helt ensam trots att fler är mer hårt drabbade. Men kanske inte vågar.

Läs igenom trådarna här och sluta nu medan du ligger på minus 70k, ta lärdom att man inte kan vinna tillbaka pengar och även om du gör det kommer du spela bort dem!
Önskar jag hade slutat vid mina första lån men nu kommer det ta minst 3 år innan jag blir skuldfri från skulder som jag inte fått något mer än ångest av, dyr ångest också.

Har själv ca 7-8 år minst med att betala av skulder. Om du känner ångest nu så gör något som många av oss inte gjorde för att undvika 10 ggr mer ångest. Berätta om ditt missbruk och be om hjälp! Prata med någon som du litar på och berätta allt. Mådde också skit när jag hade 70 000 ca i skulder för sisådär 1,5 år sen. Men tänkte "Det går att lösa utan att behöva berätta för någon". Idag är jag äntligen spelfri sen 4 månader tillbaka. Går på spelberoendemöten och hos psykolog men har ingen ångest mer. Har berättat allt för alla nära. Alla summor, allt spelande för att inte riskera att ta ett återfall. Tyvärr kostade min stolthet och skam mig ytterligare 670 000:- i lån. Även om det låter sjukt så är det lätt hänt med ett spelmissbruk som man inte tar tag i på riktigt. Är på väg mot friheten men det är en lång väg dit. Ta tag i allt på riktigt innan du hamnar där (även om du tror att du aldrig kommer det). Stort lycka till!

Tack för era svar är rädd att mannen vill skiljas om jag berättar tror inte det igentligen men fantasin... Usch besvikelden skammen förnedring.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp