Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förstår inte Betalkoll

Nej då det inte syns alls på UC.
Collector är den enda bank som kan se.
Okej!

De ser inte belopp eller nåt heller så man luras lite för den bank som ev gör en uc? Jag ser förfrågningarna själv men det kanske ska vara så..

Jag borde veta sånt här när jag gett mig in i låneträsket men ärligt talat är jag hopplöst oinsatta. Försöker lära mig nu.

Okej!

De ser inte belopp eller nåt heller så man luras lite för den bank som ev gör en uc? Jag ser förfrågningarna själv men det kanske ska vara så..

Jag borde veta sånt här när jag gett mig in i låneträsket men ärligt talat är jag hopplöst oinsatta. Försöker lära mig nu.

Logga in på min uc. Har du utökad funktion på kreditkollen så du ser antal lån, förfrågningar, blanco/krediter summa o betyg?

Betalkoll syns inte där hos mig. Ska inte synas heller. Dock kan man få ett mejl på kivra att en upplysning har gjorts från collector. De använder mikrouc och ingen annan ser dom mer än Collector. Du kan alltid skriva till collector angående frågan ??

Okej!

Collector betalkolls förfrågan är inte synlig och den ff kommer inte synas alls för andra banker. Andra banker kan bara se om dem ber om kontoutdrag för att betalningen syns.

Logga in på min uc. Har du utökad funktion på kreditkollen så du ser antal lån, förfrågningar, blanco/krediter summa o betyg?

Betalkoll syns inte där hos mig. Ska inte synas heller. Dock kan man få ett mejl på kivra att en upplysning har gjorts från collector. De använder mikrouc och ingen annan ser dom mer än Collector. Du kan alltid skriva till collector angående frågan ??
Jo, dock såg jag att det stod
"2 frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen"

Det är betalkoll, först på 10 000 sen höjningen på 50 000 som genererar 2 frågor

Jo, dock såg jag att det stod
"2 frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen"

Det är betalkoll, först på 10 000 sen höjningen på 50 000 som genererar 2 frågor

Redovisas ej i uc som det står☺️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp