Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förstår inte, bestämt mig för att söka skuldsanering

Hej.

Jag har nu idag bestämt mig för att söka skuldsanering. Men för några månader sen fick jag en bil av mina föräldrar som såklart står på mig och jag betalar allt kring den nu. Min fundering då är om det finns risk att kronofogden kommer ta bilen ifrån mig vid en ansökan om detta? Bör jag ställa över den på någon annan ?

Tack

Hej.

Jag har nu idag bestämt mig för att söka skuldsanering. Men för några månader sen fick jag en bil av mina föräldrar som såklart står på mig och jag betalar allt kring den nu. Min fundering då är om det finns risk att kronofogden kommer ta bilen ifrån mig vid en ansökan om detta? Bör jag ställa över den på någon annan ?

Tack
Skuldsaneringen tar ingen bil, men beroende på bilens värde kan den i värsta fall få betydelse för utfallet av ansökan. Vad är bilen värd?

Skuldsaneringen tar ingen bil, men beroende på bilens värde kan den i värsta fall få betydelse för utfallet av ansökan. Vad är bilen värd?
Den köptes för 78 000 för ett par månader sen.... Så e finns ingen risk för utmätning snarare att jag får avslag ? Har nu skulder på ca 750 000 totalt

Skuldsaneringen gör inte några utmätningar alls mem kan kräva att du säljer bilen

Du bör nog sälja den till förmån till skulderna alternativt skriva över den på någon annan.
Det lär ses negativt att en ny bil köpts precis innan ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp