Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förslagslåda

Hittar man sen de bokmärkta trådarna under sin profil nånstans? @Lånforum.se

Tjena! Inget exakt sådant finns på rak arm, men för registrerade medlemmar finns ett antal notiser vid svar i tråd man skapat. Först notisen uppe till höger sen får man mail också som standard.

Själva påminnelsen får man nog göra manuellt. Du kan ju tex bokmärka en viss tråd (se ikon uppe till höger över varje inlägg, jämte siffran), sätt en egen "label" tex påminn . Och sen manuellt skriva "hur gick det sen?". Kanske går det då ut ett mail till trådstartaren.

Minns jag gjorde detta i skatteverkets-forumet, frågade 8 månader senare om deklarationen gick igenom och fick svar.
Tack snälla!! Då kör jag så framöver! Tack för bra svar och fin kväll på dig!

Hej! Här kommer en kul grej!
Skulle använda sökfunktionen högst upp till höger på sidan.
Skrev in "CSN" och valde att söka i trådar.
Det gick icke då sökordet tydligen var för kort :)

Är det min dator som är knas eller kan detta vara en fin förbättring?
Trevlig helg på er

Inför att man får skapa max 3 nya trådar i månaden....

Kommer på sikt bara förstöra forumet.

Editerad: Tar bort specifika namn. Poängen går fram ändå. /admin

Senast redigerad av en moderator:
Hej! Här kommer en kul grej!
Skulle använda sökfunktionen högst upp till höger på sidan.
Skrev in "CSN" och valde att söka i trådar.
Det gick icke då sökordet tydligen var för kort :)

Är det min dator som är knas eller kan detta vara en fin förbättring?
Trevlig helg på er
Är så pga att det blir för många träffar med sökningar på bara 3 bokstäver. Allt som har csn i sig kommer finns med, hela ord och inte. Hade man sökt på tex lån hade hela forumets kommit som träffas, vilket kan dra för mycket resurser. Därav en cap.

Kan föreslå Google för detta. Sök på "csn site:https://www.lånforum.se" så får du dem dessutom rankordnade på bästa sätt enligt Google. https://www.google.se/search?q=csn+site:https://www.lånforum.se

Just de, du kan även söka såhär i forumet *csn* med stjänor runt ordet. Då får du bara csn som eget ord som träff.

Inför att man får skapa max 3 nya trådar i månaden....

Kommer på sikt bara förstöra forumet.

Editerad: Tar bort specifika namn. Poängen går fram ändå. /admin

Den eviga frågan, använda befintlig tråd eller skapa en ny :) Kortfattat, det finns inget enkelt svar på när det ena eller det andra är rätt känner jag. Att skapa en ny tråd och få exakt samma svar som redan finns i forumet är givetvis meningslöst. Det tar upp plats och fokus från andra mer intressanta trådar.

Andra sidan av myntet. Att skapa en tråd med samma fråga som redan ställts innan kan ge en annan infallsvinkel från andra medlemmar som inte besvarade den första tråden. Titeln kan vara annorlunda trots samma fråga, vilket gör att sökbarheten blir mer varierad. Och sen då att en tråd är lätt att hitta i efterhand, till skillnad från ett svar på sida 583 i skuldsaneringstråden på 1600 sidor.

För att återgå till själva frågan ang cap på antalet trådar. Tog fram statistik för antalet trådar per dag. Vi ligger i genomsnitt på 6,6 trådar per dag. Median 6. Se bifogad bild. Kan spontant känna att vi är rätt långt ifrån att capa antalet trådar på forumet? Hade vi haft 40-50 per dag då hade det börjat bli svårt att överskåda och svara på alla. O andra sidan behöver man inte kika i alla forum. Min uppfattning är också att besökare är väldigt bra på att scanna och sålla information.

Bilagor

• Antal trådar per dag.PNG
    Antal trådar per dag.PNG
    38.8 KB · Visningar: 3
Vad hände den dagen med 22 nya trådar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp