Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förslag om skuldsanering?

Har mitt egna och 2 andra ganska färska case i huvudet.

58 dagar
77 dagar (mitt egna)
78 dagar

Det har vart från dagen man godkänt betalplanen till beslut.

• +58 dagar från 22 mars är 19 maj
  • +77 dagar från 22 mars är 7 juni
  • +78 dagar från 22 mars är 8 juni

De flesta är snabba att svara på delgivning. Men det har att göra med att det oftast finns 1-2-3 borgenärer som inte svarar på delgivning av betalplan. Då skickas delgivning - delgivningspåminnelse - särskild delgivning och efter den tiden gått ut så fattas beslut om dom inte svarat.

Senast ändrad:
Har mitt egna och 2 andra ganska färska case i huvudet.

58 dagar
77 dagar (mitt egna)
78 dagar

Det har vart från dagen man godkänt betalplanen till beslut.

+58 dagar från idag är 7 Juni
+77 dagar från idag är 26 juni
+77 dagar från idag är 27 juni

De flesta är snabba att svara på delgivning. Men det har att göra med att det oftast finns 1-2-3 borgenärer som inte svarar på delgivning av betalplan. Då skickas delgivning - delgivningspåminnelse - särskild delgivning och efter den tiden gått ut så fattas beslut om dom inte svarat.
Oki jag förstår kan borgenärer neka betalplan? Eller bestrida?

Dom kan yttra sig på olika sätt. Men dom kan inte fatta något beslut att den är nekad.

Ex dom tycker att den ska vara si och så många år, invända mot något belopp, att dom vill lägga till en skuld som saknas om man glömt något etc. Jag tror att dom kan invända mot hela betalplanen om det finns en god anledning, vilket är ovanligt, i så fall lär du bli kontaktad och få komma med din syn på saken. Men borgenärerna fattar inga beslut, det gör din handläggare.

Det stämmer, så länge ingen tar det till domstol via överklagan. men även då brukar det återvisas till kf som tar beslut igen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp