- Meddelanden
- 2 229
- Mottagna reaktioner
- 743
- Poäng
- 737
Har SEB så man får hoppas.Tror SEB kommer ganska kvickt också.
Har SEB så man får hoppas.Tror SEB kommer ganska kvickt också.
Dem är snabba när du gör en ny ansökan sen. Då tar det inte samma tid. Så var det för mig iallafall, fick pengarna samma dag efter en ny ansökanJa ni....fick svar inatt återigen. De bad ju mig förut komplettera med lönespec eller andra dokument där jag kan styrka någon form av inkomst så jag skickade in mitt underlag för CSN-utbetalningar. Fick till svar att CSN räknas som ett lån? Haha liksom wtf absolut de har ju rätt, men de får ju vara tydliga med det innan. Måste dessutom vara unika med att inte se CSN-utbetalningar som en inkomst. Alla andra gör ju det, till och med bostadsförmedling osv.
Dessutom kunde de max erbjuda mig ett lån om 3000, ansökte om 10000, nej för dåligt detta. Var dessutom tvungen att göra en ny ansökan, istället för att bara acceptera deras erbjudande rakt av, så nu blir det inga pengar innan helgen och en halv veckas väntande (minst) igen. Frågan är om det ens är värt väntandet?
Ja jag har samma erfarenhet tog en evighet att få till första lånet, sen gick det snabbare andra gången då ville jag höja, fick svar samma dag att de inte kunde bevilja det beloppet men jag kunde söka ett belopp som var lite lägre. Och fick göra om ansökan men det går ju fort och senare på dan hade jag pengarna på kontot.Dem är snabba när du gör en ny ansökan sen. Då tar det inte samma tid. Så var det för mig iallafall, fick pengarna samma dag efter en ny ansökan
Fast jag tycker att det är fel av dem att säga att de har telefontider mellan 10:00-12:00 samt 14:00-16:00 och ändå svarar de aldrig då. De svarar ju bara på natten vilket är väldigt märkligt, förstår mig verkligen inte på dem.Ja jag har samma erfarenhet tog en evighet att få till första lånet, sen gick det snabbare andra gången då ville jag höja, fick svar samma dag att de inte kunde bevilja det beloppet men jag kunde söka ett belopp som var lite lägre. Och fick göra om ansökan men det går ju fort och senare på dan hade jag pengarna på kontot.
Så bortsett från väntetiden vid första lånet har jag inget att klaga på, och ärligt om alla bolag skulle avvakta lite och ta lång tid på sig hade man kanske inte haft lika många lån så moraliskt tycker jag att de gör helt rätt.
Jag lär inte få pengarna samma dag nu, eftersom de kommer svara natten till lördag som tidigast (eftersom de inte svarar dagtid) och jag kommer få pengarna tidigast i början av nästa vecka. Förstår bara inte varför de säger att de har telefontider när de tiderna inte gäller. Dd svarar ju knappt på mejl heller.Dem är snabba när du gör en ny ansökan sen. Då tar det inte samma tid. Så var det för mig iallafall, fick pengarna samma dag efter en ny ansökan
Ja alltså det är bara att gratulera! Hur mycket blev du beviljad? Och fick du beviljat det du ansökte om?Vill bara dela med mig om min upplevelse av förskottslön som skiljer sig från de flesta här. Jag ansökte i onsdags kväll runt 22.00. Fick mail igår torsdag 13.00 att jag skulle komplettera med lönespecar. Gjorde det en timme senare och kl 00.30 inatt fick jag in pengarna på kontot(swedbank). Så tog strax över 24h från ansökan till pengar på kontot. Det var första gången jag sökte där någonsin. Så jag måste haft extrem tur med tanke på vad andra berättar...
Inte omöjligt, dem svarar på ansökan och betalar ut på dagarna med. Jag fick runt 15.00 tiden när jag fick typ 2 timmar efter ny ansökanJag lär inte få pengarna samma dag nu, eftersom de kommer svara natten till lördag som tidigast (eftersom de inte svarar dagtid) och jag kommer få pengarna tidigast i början av nästa vecka. Förstår bara inte varför de säger att de har telefontider när de tiderna inte gäller. Dd svarar ju knappt på mejl heller.
Dem har väl någon regel att man kan max få 1/3 av lönen i förskott med så har du CSN så är det nog väldigt svårt att få jätte mktJa alltså det är bara att gratulera! Hur mycket blev du beviljad? Och fick du beviljat det du ansökte om?
Menar jag har frågat dem flera gånger över mejl, inget svar eller eller att de svarar nattetid. Ringt 3-4 gånger cirka 20 minuter varje gång under deras telefontider (inget svar någon av gångerna). Blir eventuellt beviljad 3000 när jag ansökte om 10000......