Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förskottslön lönespec

Fick Mail om att skicka in lönespecar i onsdags. Fortfarande inga pengar.
Betyder det dock att lånet är godkänt om man kan visa bra lön eller är det bara ett steg i processen?

Fick Mail om att skicka in lönespecar i onsdags. Fortfarande inga pengar.
Betyder det dock att lånet är godkänt om man kan visa bra lön eller är det bara ett steg i processen?
Nu vet jag inget om vad du sökt för lån, hos vem, eller vilken summa, men rent generellt är inget godkänt och klart förrän du skrivit på lånet och fått pengarna på kontot. Spelar ju inte ett dugg roll vad du har i lön om du inte uppfyller deras andra krav om betalningsförmåga och säkerhet, det är ju de underlagen de nu tittar på genom att du får skicka in tex lönespecar. Så svaret till dig är att det är ett steg i processen.

Nu vet jag inget om vad du sökt för lån, hos vem, eller vilken summa, men rent generellt är inget godkänt och klart förrän du skrivit på lånet och fått pengarna på kontot. Spelar ju inte ett dugg roll vad du har i lön om du inte uppfyller deras andra krav om betalningsförmåga och säkerhet, det är ju de underlagen de nu tittar på genom att du får skicka in tex lönespecar. Så svaret till dig är att det är ett steg i processen.
Jag tolkar det som att det är hos "Förskottslön" som TS sökt lån...

Jag skulle säga att du svarar på din egen fråga där.
Det är ett steg i processen, ja. Men jag vågar nog hävda att OM allting ser tillräckligt bra ut och att dina lönespecar stämmer överens med vad du angivit manuellt så kommer lånet att godkännas inom kort. Du lär väl ha tagit dig förbi kreditupplysning redan och så antar jag.

Jag skulle säga att du svarar på din egen fråga där.
Det är ett steg i processen, ja. Men jag vågar nog hävda att OM allting ser tillräckligt bra ut och att dina lönespecar stämmer överens med vad du angivit manuellt så kommer lånet att godkännas inom kort. Du lär väl ha tagit dig förbi kreditupplysning redan och så antar jag.
Tackar. Då vet jag

Någon började festa tidigt eller kanske fortfarande full vid 06.00?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp