Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förskottslön inkasso

Har haft lånet en gång tidigare (2019) hamnade hos svea inkasso. Fick en rimlig avbetalningsplan.
Har lånat om igen och kan inte betala, antar att jag hamnar hos SFI jag också.
Hej, jag funderar på att låta det gå till inkasso. Hur är bäst att göra? Bara ta bort autogiro? När kom påminnelse och hur länge till det hamna hos inkasso? Det gick inte till KF direkt?

Hej, jag funderar på att låta det gå till inkasso. Hur är bäst att göra? Bara ta bort autogiro? När kom påminnelse och hur länge till det hamna hos inkasso? Det gick inte till KF direkt?
Jag tog ju bort autogiro och fick då påminnelse på mail typ 2-3 dagar senare. Efter de fick jag även ett brev hem som påminnelse och drygt 2 veckor senare ett inkasso krav på kivra.
Mailade direkt då om avbetalningsplan och de godkände 1333kr/mån i 6 månader. Hade lånat 6000kr av dom. Slutbetalade den dock tidigare men de va schyssta med avbetalning och de svarade snabbt på mail :)

Jag tog ju bort autogiro och fick då påminnelse på mail typ 2-3 dagar senare. Efter de fick jag även ett brev hem som påminnelse och drygt 2 veckor senare ett inkasso krav på kivra.
Mailade direkt då om avbetalningsplan och de godkände 1333kr/mån i 6 månader. Hade lånat 6000kr av dom. Slutbetalade den dock tidigare men de va schyssta med avbetalning och de svarade snabbt på mail :)
Tack för snabbt och tydligt svar.

Känner att jag bara lånar om och om igen och aldrig kommer ifrån dem. Blir lite orolig att de plötsligt säger att det inte går att låna igen. Och då får jag väldiga problem. Därför bättre att släppa på en gång
Vilket inkasso hade de? Och fick du någon anmärkning?

Tack för snabbt och tydligt svar.

Känner att jag bara lånar om och om igen och aldrig kommer ifrån dem. Blir lite orolig att de plötsligt säger att det inte går att låna igen. Och då får jag väldiga problem. Därför bättre att släppa på en gång
Vilket inkasso hade de? Och fick du någon anmärkning?
Precis. Var därför jag skickade till inkasso för att nångång bli av med dom.
De hade sitt egna inkasso, FSI - inkasso. Fick ingen anmärkning :)

Oj ! Har de sagt att man inte kan låna från dom mer ? Jag lånar om och om 5000kr varje månad o gjort i 2 år .

Var ju nån som lånat återkommande som tydligen fått avslag, så det är nog bra att försöka trappa ner belåningen, jag skall försöka minska 1000 per månad tills jag lånar noll.

Helt rätt.. och någon gång komma ur det. Låter hemskt att behöva ta till inkasso men vet inte hur jag ska lösa det annars
Inkasso kan faktiskt många gånger vara en bättre utväg. Även om det låter hemskt :axelryck:

Alltså hur stor är din skuld först och främst? Du behöver ju betala av summan rakt av till Förskottslön och FSI-inkasso lägger ändå upp en ganska bra avbetalningsplan (i förhållande till lånets storlek). Påminnelse får du efter senast en vecka. För mig gick det till inkasso efter 19 dagar, eller ja det var iallafall då jag fick brev från FSI-inkasso på Kivra. Tycker du borde släppa det i det här fallet, så tillvida det inte är en skuld på 2000 kanske. Blir lätt hänt annars att du behöver ta nytt lån eller låna om för att du betalat iväg mycket. Samtidigt ska man ju ha koll på sånt innan man lånar, men lättare sagt än gjort hehe. Släpp lånet vidare du!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp