Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förskönade värden

Hej

Finns det några uppgifter som ni förskönar när ni söker samlingslån eller är ni alltid helt korrekta med hyror , antal barn , boendekostnad m.m ??

Löner brukar jag vara ganska exakt med för att den syns ju i uc:n men typ hyra eller så kan dom väl aldrig kolla upp

Hej

Finns det några uppgifter som ni förskönar när ni söker samlingslån eller är ni alltid helt korrekta med hyror , antal barn , boendekostnad m.m ??

Löner brukar jag vara ganska exakt med för att den syns ju i uc:n men typ hyra eller så kan dom väl aldrig kolla upp

Glömde en sak när man har tjänstebil ska den räknas med i inkomsten eller ej ? Lönepåslag på 3500:- men det är ju inga pengar på det viset men syns i årsinkomsten

Absolut. Nu har min tös inte kommit till världen än men jag anger alltid hyra 2-3.000 kronor fast jag betalar det tredubbla, kommer ange att jag har 0 barn och att jag är gift.
Saker dom inte kan och aldrig kollar upp förskönar jag dels för att ha högre chans att få lån men dels också för att få bättre ränta. Bankerna tjänar så jävla mycket pengar på oss att dom gott kan ha det.

Hej

Absolut. Lön och antal barn uppger jag korrekt, det andra minskar jag på kraftigt. Har aldrig vart problem.

Säkert att dom inte kan kolla upp?

Hur ska banken kunna kolla upp vad du har i boendekostnad? Det ligger lite utanför deras befogenheter. Sedan är det klart att de kan be dig om kopior på fakturor o.d för att styrka dina uppgifter, men det har jag aldrig hört talas om att de gör. Och då kan du förstås låta bli att lämna in dessa.

Det är väl mest för att Finansinspektionen kräver att banken är ansvarsfull i sin utlåning som de frågar, och inte för att banken egentligen vill veta.

Senast ändrad:
Står det inte ogift , skild och gift på UCn?

Står det inte ogift , skild och gift på UCn?

Jo. Fast man kan ju leva i ett ensamhushåll även om man är gift, eller leva tillsammans med någon fast man inte är gift. Det finns inget som hindrar att gifta är bosatta på olika adresser, även om man förstås har ett ekonomiskt ansvar gentemot varandra ändå. Man får lite bättre score om man gifter sig tror jag.

Skulle inte förvåna mig om de börjar kräva hyresavier osv med snart..

Står på UC om man är gift, det går inte att luras med för de som tar UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp