Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Försenad Ica och Marginalen

Hej, någon med erfarenheter från lån hos Ica och Marginalen... när säger de upp lånen/skickar vidare till Inkasso eller direkt till Kfm???

Hos Ica är jag sen med en månad + den här månaden kommer de inte heller att kunna dra

Hos Marginalen sen med två betalningar, det blir 3 med denna månad!!

Hoppas någon kan svara.

Senast ändrad:
Hej, någon med erfarenheter från lån hos Ica och Marginalen... när säger de upp lånen/skickar vidare till Inkasso eller direkt till Kfm???

Hos Ica är jag sen med en månad + den här månaden kommer de inte heller att kunna dra

Hoppas någon kan svara.
Jag har ingen erfarenhet av Ica, men Marginalen var mycket resonabla, i varje fall för några år sedan. Jag brukade ringa dem när jag var försenad med inbetalningar och komma överens om ett mindre belopp att betala in.

Jag har ingen erfarenhet av Ica, men Marginalen var mycket resonabla, i varje fall för några år sedan. Jag brukade ringa dem när jag var försenad med inbetalningar och komma överens om ett mindre belopp att betala in.
Misstänker att deras smärtgräns är nådd om man ligger efter med 3 betalningar. Två vet jag är ok, då brukar de skicka ny faktura med tvåmanadsbelopp.

Misstänker att deras smärtgräns är nådd om man ligger efter med 3 betalningar. Två vet jag är ok, då brukar de skicka ny faktura med tvåmanadsbelopp.
Det har funkat med mer än tre månader för mej, men som sagt var det några år sedan, de kanske har blivit striktare sedan dess.

Hoppas någon kan svara.

När jag hade ICA runt 2012 (150 000) så gick det bra att bara betala räntan under 3 månader när jag hade dåligt med pengar. RING,förklara och försök hitta någon lösning innan dom skickar vidare det.
Minns att efterföljande månader stod hela beloppet för de 3 månader, som jag senare betalade ikapp lite åt gången varje månad.

3 månader på Ica sedan kommer uppsägningsfakturan och betalar man man då det man ligger efter med är man i fas igen :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp