Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Försökte sänka skulden!

Ja glöm det! originalt belopp 5500 men med ränta 16000!! försökte förhandla bort lite ränta men icke!! så nu får de inte en krona! varken nu eller
efter deklarationstid! eftersom jag inte alls nu för tiden är beroende av svenska medel eller inkomster!
De hade sin chans men blåste bort den!

Hur mår du? Du har ju ingått avtal med dom och godkänt. Självförvållat.

Hur mår du? Du har ju ingått avtal med dom och godkänt. Självförvållat.
Vi måste ha för många av din sort i detta samhälle, som finner det naturlig att lägga på 3 gånger det man lånat varför vi har skiten-äckligt!Ockrare!! både dem och DU som tycker det är okay och något man ska finna sig i! Men jag förstår att du är en av dessa äckliga ockrare som det stod redan i gamla testamentet om att gud föraktar.

Senast ändrad:
Ja glöm det! originalt belopp 5500 men med ränta 16000!! försökte förhandla bort lite ränta men icke!! så nu får de inte en krona! varken nu eller
efter deklarationstid! eftersom jag inte alls nu för tiden är beroende av svenska medel eller inkomster!
De hade sin chans men blåste bort den!
Bra där! Ge inte de giriga ockrare ett ruttet lingon! Spara avtalet, för de kommer försöka länge, men det har funnits begränsningar av ränta mycket länge. Om du i framtiden har lust, vilja och möjlighet, kan du plocka fram avtalet och slänga framför näsan på avskummet..ooom de fortfarande existerar....och i rätten om det behövs. För lag om ockerräntor har vi haft länge. Att dessa inte testats på över 2 decennier betyder inte att de inte finns.

Vi måste ha för många av din sort i detta samhälle, som finner det naturlig att lägga på 3 gånger det man lånat varför vi har skiten-äckligt!Ockrare!! både dem och DU som tycker det är okay och något man ska finna sig i! Men jag förstår att du är en av dessa äckliga ockrare som det stod redan i gamla testamentet om att gud föraktar.

Jag antar det där skrevs med ett skapligt mått av ironi.
Hade personen betalat som den lovade från början hade det inte varit så dyrt.

Eller ännu bättre! Om ockerlån inte tillåtits existera hade skulden inte ens uppstått!

Mm, men det framgår ju inte ens att det är något sånt. Kan ju lika gärna vara obetalda skolkataloger/filmnet/illustrerad vetenskap sedan en massa år..

Någonstans får man ju dra gränsen också.

Om personen hade lånat 5.000 och bolaget hade krävt 3 miljoner är det fortfarande okej bara för att det stod i avtalet?

& Ja det har förekommit med ARS.

Någonstans får man ju dra gränsen också.

Om personen hade lånat 5.000 och bolaget hade krävt 3 miljoner är det fortfarande okej bara för att det stod i avtalet?

& Ja det har förekommit med ARS.
Finns säkerligen bolån från 90-talet där siffrorna idag kan vara inte lika extrema, men nära nog.

Har "den fina storbanken" som fortsatt är en aktör på marknaden inte rätt till betalning för det ursprungliga lånet och den ränta som har ackumulerats?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp