- Meddelanden
- 2 374
- Mottagna reaktioner
- 1 963
- Poäng
- 1 247
Rekommenderar att definitvt jämka redan nu. Det är ju nu ni behöver pengarna. Nästa år kan det att vara för sent. Sedan kan i fortsätta jämka efter årsskiftet. Det är många tusenlappar som kan göra att ni iaf klarar utgifterna utan att bygga på skuldberget.Först Tack för att du (och andra läste och svarade)!
Jag kommer att sälja 2-3 saker av värde men de kommer att ge kanske 2-3 tusen. Har varit i kontakt med samtliga banker, men förutom Santander och Remmember ingen annan vill ställa up och ändra något. Fom september så santander kommer att ligga på 2060kr och remmember 4400kr i månaden, där hade jag sparat 1600kr sammanlagt. Har skickat mail till Nordax, ekonomisk översikt, så väntar på ett svar från de om de kan göra något och sänka eller liknande. Jag hade investerat 950.000kr i något som var totalt fiaskot och förlorat allt utan att kunde få 1 krona tillbaka. Sedan försökte jag täcka månadskostnader med dåliga val (lån), och fru blev arbetslös i ca 1 år. Nu är vi båda två fast anställda och har stabilt inkomst. Hon har 25000kr efter skatt, jag har ca 24000kr (jobbar öt mycket) för att kunna komma upp till 24000kr efter skatt.
Vi bor hyresrätt tyvärr, så jag har ingen möjlighet att söka lån med bostaden som säkerhet. Budget har vi gjort men den håller inte med tanke på att vi går back varje månad. Hyran är rätt billig, vi flyttade pga hyran för ca 1 år sedan, så att minska även där.
@Ny2018 tack! Så tänkte vi göra, betala av de utanför uc för att kunna bearbeta de andra.
@Klar_fd_Släpptallt är det bättre att vänta till april och få ut klumpsumma där vi kanske kan betala något, vi får runt 55000kr?
Jag håller alla tummar och tår att det går bra!