Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Försäljning av halva fastigheten

Hej
Om min gård är värd 3,5 miljoner efter värdering , och jag äger halva gården lån på 1,9 . Om min sambo vill köpa ut mig för att inte kf ska utmätta fastigheten. Räknar jag då på hela Värdet delat i två eller ska jag lägga till något för försäljningen. Jag ska stå kvar på lånet på gården.

Hej
Om min gård är värd 3,5 miljoner efter värdering , och jag äger halva gården lån på 1,9 . Om min sambo vill köpa ut mig för att inte kf ska utmätta fastigheten. Räknar jag då på hela Värdet delat i två eller ska jag lägga till något för försäljningen. Jag ska stå kvar på lånet på gården.
Är det ens möjligt? Om du blir utköpt måste du väl lösa din del av lånet?

Hej

Det upplägget låter inte helt lyckat.

Jo men hur kan du stå på ett lån på en fastighet som du inte äger? Det verkar ju helt skevt. Bankens säkerhet är ju baserat på att det finns någonting som pant.
Om panten i det här fallet upphör för att förhindra utmätning så kan jag inte tänka mig att det är by the book

Jo men hur kan du stå på ett lån på en fastighet som du inte äger? Det verkar ju helt skevt. Bankens säkerhet är ju baserat på att det finns någonting som pant.
Om panten i det här fallet upphör för att förhindra utmätning så kan jag inte tänka mig att det är by the book
Ok nu är jag med.
svårt att se hur frun ska kunna låna pengar för att kunna köpa loss den andra halvan. Och jag förstår inte varför TS fortsatt ska stå
På ett lån om han är utköpt. Det är dock inte första gången TS skriver liknande fråga och tidigare har det inte varit ett alternativ för frun att köpa ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp