Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Försäkringskassan

Jag är föräldraledig men har hoppat in och jobbat lite ändå. Det har blivit lite bök med rapporteringen kring min lön, inte helt lätt att matcha med min rapportering till försäkringskassan. Min fråga: hur kontrolleras egentligen detta? Får försäkringskassan automatiskt uppgifter av mitt jobb eller hur är gången? Denna månad verkar jag få lön för typ 50 procent men samtidigt har jag tagit ut från försäkringskassan för motsvarande typ 75 procent.

Har inga avsikter att fiffla med något, vill bara att det inte ska bli trassel med återbetalningskrav osv.

Ingen automatik vad jag vet.
Har du jobbat hel eller del av dag har du inte rätt till föräldrapenning för motsvarande del av dagen.
Logga in på fk.se sista chansen att ändra för denna månad är idag.

Jobbade men tog ändå ut föräldrapenning

Kvinnan arbetade men tog ändå ut tillfällig föräldrapenning. Nu måste hon betala tillbaka en stor summa pengar.

Mikael Brandt

En kvinna i Landskrona tvingas betala tillbaka ett stort belopp till försäkringskassan för tillfällig föräldrapenning som hon inte hade rätt till.

Jag har ofta under min tid som chef fått förfrågningar ifrån FK på personer om hur de arbetat jag brukar skicka dessa papper vidare till lönekontoret. Stämmer inte någon dag eller flera brukar de även begära in för flera år tillbaka. Så rekommenderar dig starkt att du ändrar så det stämmer helt och är riktigt .

Skulder till fk är inte jätteovanligt att de ligger inne för verkställighet, tror dock det är ganska lätt att få avbetalningsplaner.
Sista chansen att rätta är i kväll, sedan har betalningen gått iväg

Tillägg FK är även skyldiga som jag hört att göra en polisanmälan om de misstänker fusk och det är ju ingen höjdare.

Kfm kan anmäla till fk om man tycker något ser konstigt ut..

Försäkringskassan borde ge fan i att anmäla och styra upp sitt skit istället.
Maken till en krångligare sajt och myndighet har jag sällan skådat.

Jag hade 1000 samtal med dom och lika många mail för att fixa till mina 10 dagar jag tog ut när min tös föddes.
Först stämmer inte timmarna, sen ska det göras avdrag för det men inte för det andra sen ska man fylla i sin inkomst utan OB men med provision, sen är vissa saker sjukpenningsgrundande och andra inte yada yada yada.
Till slut tröttnade jag, bad dom kolla hos skatteverket, skickade 5 lönespecer och sa betala ut vad fan ni vill jag orkar inte klydda med er.

Det finns säkert fuskare hos dom men det är fan inte lätt att göra rätt för sig i den jävla djungeln.

Jag vet att ett icke-obetydligt antal skiftgående personer på min arbetsplats lyckas vara hemma med tillfällig föräldrapenning ("vård av barn") när den andra föräldern är ledig. Vissa har nämligen barn med någon som också jobbar hos oss, men på ett annat skiftlag för att de skall få vardagen att gå ihop, så den andre föräldern är med säkerhet ledig i 100 % av fallen som dessa personer är hemma från jobbet för att barnen är sjuka. Jag tror att FK har mycket dålig koll på ersättningarna som de betalar ut.

(Vi är ett stort börsnoterat företag med flera tusen anställda, så det saknas inte personer som FK kan ta kontakt med för att kolla, men det gör de uppenbarligen inte.)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp