Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Försäkringskassan vilseleder med mening?

Är du gravid?

Eftersom "om barnet inte kommit inom en vecka" används.

Isåfall kan du ju bara vara föräldraledig redan nu?

Går väl från 60 dagar innan barnets födsel om jag inte minns fel.
Nej, jag är pappa till barnet så blev tvungen att vänta tills barnet fötts innan jag var berättigad till föräldrapenning. Den gravida kan precis som du säger få vara föräldraledig redan innan förlossning.

Nu var det frågan om att skydda sin SGI så att jag kan få ersättning på sjukpenningnivå vilket jag var väldigt mån om att göra och även förklarade detta när jag ringde kanske 3-4 gånger till Försäkringskassan. Enligt dom fick jag felaktig information som dom skyller på när dom ringer och ska ta beslut i mitt ärende??

Nej jag vet inte heller vad som kan ha missförståtts, men jag har fått återkopplingar av samtal jag själv haft med personer som dragit helt omöjliga slutsatser av den info dom fått

"Kronofogden hanterar inte betalningsanmärkningar"
Tolkas gärna till:

"Han lovade att jag skulle bli av med mina anmärkningar"

Typ när någon från KF säger - "Nej, kronofogden kommer aldrig att beslagta din bil".

Och sedan blir personen ändå jätteförvånad när kronofogden tar bilen från honom i en poliskontroll.

Vet inte vad det är som kan ha missförståtts med informationen dom gav ut på telefon, jag gjorde ju till punkt och pricka som personen sa, ringde dessutom flera ggr och frågade samma sak just . Därav tycker jag att det är ganska orättvist. Hade jag själv gjort fel och t.ex missat att skriva in mig på arbetsförmedlingen inom den angivna tiden så hade jag självklart tagit på mig detta och fått skylla mig själv.

Jag förstår vad du menar, men det där är en helt annan sak. :) sen kan det säkert vara så att dom har varit väldigt otydliga men man tycker ju att när jag har ringt flertalet gånger och bekräftat att det är så här jag ska gå tillväga så borde det inte bli såhär.

Jag får känslan av att det är ett missförstånd kring infon ändå.

Nej, jag är pappa till barnet så blev tvungen att vänta tills barnet fötts innan jag var berättigad till föräldrapenning. Den gravida kan precis som du säger få vara föräldraledig redan innan förlossning.

Nu var det frågan om att skydda sin SGI så att jag kan få ersättning på sjukpenningnivå vilket jag var väldigt mån om att göra och även förklarade detta när jag ringde kanske 3-4 gånger till Försäkringskassan. Enligt dom fick jag felaktig information som dom skyller på när dom ringer och ska ta beslut i mitt ärende??
Jag har också hört "inom en vecka", men får för mig att det faktiskt är samma dag man måste göra det. Ändå borde det finnas loggat hos FK att dom givit dig den infon. Har du möjlighet att få se den loggen? Då borde det ligga hos dem och de borde skydda din SGI.

Jag har inte haft behovet att skydda på det viset, jag har dock en ryggradkänsla att det var dag ett.
Har för mig det finns något eller ett par rättsfall där någon legat nedsövd eller o
I koma och kunde inte anmäla sig hos AF därför, men att inte ens det var ett godtagbart skäl.

Men svar på rubriken, även om du blivit vilseledd var det inte med flit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp