Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förmedlare eller direkt?

Om jag behöver ett lån, är det bättre att gå via en förmedlare eller gå raka vägen tex till Swedbank eller Nordea?

Är man ute efter erbjudande från Nordea kanske Lendo inte är en så bra idé.

Då är det viktigt att man söker på rätt bank också. Skulle va lite snopet om man inte får ett erbjudande eller jättedålig ränta ändå.

Om du vill ha ett lån från Nordea är det bäst med direktkontakt.

Viktigt att poängtera om du inte är förmånskund eller tänkt bli det hos Nordea så får man 7,15% i ränta oavsett om du har bra UC eller ej.

Så för personer med god ekonomi och låg UC så kan man få ett bättre lån via lendo eller annan storbank.

Jag kontaktade Nstart direkt och pratade med dem, och då var de mera medgörliga än när jag sökte via Lendo och Zmarta. Sen får vi se om det verkligen blir så att jag får lån där. Måste vänta tills Augusti innan jag får definitivt svar.

Viktigt att poängtera om du inte är förmånskund eller tänkt bli det hos Nordea så får man 7,15% i ränta oavsett om du har bra UC eller ej.

Så för personer med god ekonomi och låg UC så kan man få ett bättre lån via lendo eller annan storbank.
Nej det stämmer inte. Ränta sätts individuellt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp