Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förmånsbil skuldsanering

Hej, någon månad kvar bara på skuldsanering förkortad så har ekonomiskt utrymme men prickarna är kvar.
Vi har förmånsbil på arbetsplatsen , så man får betala brutto på vad bilen kostar samt förmånsvärde.

Då bilar är svindyrt idag verkar det kanske inte jöttelönt en BMW 330e tex är 9500kr ca säkert mer egentligen.
Kravet är miljöbilar , så en tesla model 3 verkar hamna på ca 6000kr med försäkring och serviceavtal.

Jag ringde då fogden som sa att har du bara råd så är det inget vi bryr oss om, du tar ju ingen ny skuldsättning som tex lån.

Någon som har erfarenhet av detta ?
Verkar som de flesta bilar idag är katastrofalt dyra.

Tanken var att om någon månad be frugan ta ut en bil för ca 250 000kr plugin. Begagnad 3 år gammal ca 5000 mil. Kommer kosta ca 5000kr månad i fyra år plus 50 000 kr kontant . Då ska jag ändå köpa bensin då den bara har 4 mil räckvidd. Leon e hybrid , bland de billigaste bilarna med plugin .

Så en tesla verkar inte särskilt dyrt ?

Hej, någon månad kvar bara på skuldsanering förkortad så har ekonomiskt utrymme men prickarna är kvar.
Vi har förmånsbil på arbetsplatsen , så man får betala brutto på vad bilen kostar samt förmånsvärde.

Då bilar är svindyrt idag verkar det kanske inte jöttelönt en BMW 330e tex är 9500kr ca säkert mer egentligen.
Kravet är miljöbilar , så en tesla model 3 verkar hamna på ca 6000kr med försäkring och serviceavtal.

Jag ringde då fogden som sa att har du bara råd så är det inget vi bryr oss om, du tar ju ingen ny skuldsättning som tex lån.

Någon som har erfarenhet av detta ?
Verkar som de flesta bilar idag är katastrofalt dyra.

Tanken var att om någon månad be frugan ta ut en bil för ca 250 000kr plugin. Begagnad 3 år gammal ca 5000 mil. Kommer kosta ca 5000kr månad i fyra år plus 50 000 kr kontant . Då ska jag ändå köpa bensin då den bara har 4 mil räckvidd. Leon e hybrid , bland de billigaste bilarna med plugin .

Så en tesla verkar inte särskilt dyrt ?
Så summa summarum så vill du veta om någon haft förmånsbil under pågående skuldsanering samt att du har ett påstående att Tesla inte är så dyrt?

Jävla rörig tråd om precis ingenting.

Men,
- Ja, varför inte?
- Tesla är dyrt, skit dyrt. (Mem du hade väl kanske skuldsanering av en anledning)

Jag gillar att vissa är så grymma på att döma andra på detta forumet.
men jag hade skuldsanering ja, men inte för misskött ekonomi. Hade ett större företag som jag brann för och Skanska höll inne väldigt mycket pengar på grund av att jag var sen i arbetet. Så vad har man då för alternativ , lägga ner i förväg eller konka innan hade gett samma resultat.

men vissa är så grymma ekonomer så de behöver hänga på låneforum för de ska trycka ner andra för att då må lite bättre. Testa bete dig så i verkligheten, eller kanske lättare och va en skit på nätet.

Jag kanske var otydlig, men det verkar vara en bra deal för detta. Billigaste Teslan kommer gå på ca 5800 kronor per månad netto ink vinterdäck och försäkring samt betalningsskydd.
Samma Tesla där vi simulerar jag kunde ta ett lån med kontantinsats är 6000 kronor månad, plus 103 000 kr kontant plus ca 600 kr försäkring. = ca 9500 kronor per månad om man slår ut kontantinsatsen på tre år.

Nu kan jag istället spara den på sparkontot.

Slutar man i förtid har företaget en försäkring som täcker värdetapp vid försäljning. Vill man och kan får man även köpa loss den i så fall.
Efter 3 år får man valet att förlänga den två år till, köpa loss, eller sälja och ta ut en ny bil.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp