Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förlorat allt - självmordstankar

Det stämmer inte riktigt för först har arbetsgivaren ett rehabiliteringsansvar och sköter man det så kan de inte säga upp dig.
Det är nog olika bland de olika arbetsgivare, om det finns kollektivavtal eller inte, om man är anställd eller inhyrd personal etc.

Det stämmer inte riktigt för först har arbetsgivaren ett rehabiliteringsansvar och sköter man det så kan de inte säga upp dig.
Stämmer. Ytterst blir du av m jobbet om de åtgärder arbetsgivaren satt in inte ger resultat (personliga skäl). I min bransch har folk rykt direkt pga läkemedelsstölder (missbruksrelaterat)…

Stämmer. Ytterst blir du av m jobbet om de åtgärder arbetsgivaren satt in inte ger resultat (personliga skäl). I min bransch har folk rykt direkt pga läkemedelsstölder (missbruksrelaterat)…
Jo men det är ju ett brott som begåtts. Det är lite skillnad.

TS uttryckte väl tveksamhet att komma ut som spelberoende i rädsla för att förlora sitt jobb. Så det är det folk svarar på.

TS uttryckte väl tveksamhet att komma ut som spelberoende i rädsla för att förlora sitt jobb. Så det är det folk svarar på.

Tyvärr är det väldigt vanligt att man som spelmissbrukare hittar anledningar till att inte uppsöka vård. Detta är en av de vanligaste. En annan är att man spärrar sina konton och tror att det räcker (nope, finns 1000 sajter utan svensk licens som går att spela på, som dock har värdelösa T&C och scam-metoder, och de hittar man om man är i riskzonen att ta ett återfall (tex är själv och precis fått lön).

En månad, två eller sex senare så sitter man och spelar igen.

Pratar generellt nu utifrån erfarenhet, inte vad som gäller i TS fall.

Spelberoende är fullständigt vidrigt, men bara de som varit i det kan förstå det, medan många andra (oftast vänner eller liknande) har svårt att definiera det som en sjukdom och menar på att ”det bara är att sluta”. Det går nog att likställa med att be en heroinist eller alkoholist att ”bara sluta vara beroende av dopaminkickar!”.

Oavsett beroendesjukdom man har tror jag den bästa vägen till ett friskt liv är professionell vård kombinerat med hobbys, promenader i skogen och att släppa lös endorfiner via träning.

Senast ändrad:
Hej alla,

Det är mörkt nu. Jag har aldrig mått så här dåligt. Efter flera års spelmissbruk, flera lån och flera lögner så är nu botten nådd. Jag har jobbat 150% i över 1år för att försöka sänka lån men istället lyckats mata mitt missbruk och förvärrat min lånesituation. Jag har idag över 1 miljon i skulder och tvingas släppa allt till KF nu. Jag är slutkörd fysiskt och psykiskt.

Igår berättade jag för min partner (särbo) och det verkar vara slutet. Sveket att hållt det från han var för stort.
Igår skickade jag även ett långt brev via email till min pappa och uppgav ALLT. Jag ha svikit han stort innan och visste att han. Han har inte svarat mig och inser att jag förlorat han, 1 av de 2 viktigaste människorna jag har haft.

Jag har en stark vilja att ge upp men tanken på min älskade son som skulle bli förkrossad så kan jag inte.

Jag har ingen att prata med och jag har ingen stöttning genom detta. Jag hoppas jag kan få lite kloka ord av forumet.

Ekonomin kan verkligen få än o må så jävla skit,har själv varit där dock inte spelmissbruk men annat som strula till allt...du är inte ensam. Hur skit de än känns ta tjuren i hornen och sök hjälp för ditt spelmissbruk samt kolla upp skuldsanering elr om du kan få till nå lån. Hoppas det löser sig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp