Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förlikning, nån som vet??

Har fått till en förlikning med en avbetalning på en skuld som gått till tingsrätten. Men har fått en förfrågan om jag vill ha en förlikning där vi båda står för rättegångskostnaden eller en förlikning stadfästs i dom?? Vad är bättre för mig?? Dom ska ha svar snabbt , är det någon som vet vad som är bäst för mig??

Om en förlikning är stadsfäst så innebär det att tingsrätten avger en dom som innehåller avbetalningsplanen.
Men det här första alternativet begriper jag inte riktigt. Om de inte vill ha en stadsfäst dom om att du ska betala, varför inte bara ge dig en avbetalningsplan och återkalla ärendet? Eller är det vad de försöker säga?

Mina tankar bara, någon annan kanske vet bättre?

Jag har gjort förlikningar och det bästa är ju att stadsfästa i dom , då har du allt på papper och bäst för bägge parter-

Sedan är det FT, förenklat tvistemål skall var och en betala sina egna rättegångskostnader..viktigt att få med det..ibland kan fodringsägaren kräva för det , men utan rätt.

Om en förlikning är stadsfäst så innebär det att tingsrätten avger en dom som innehåller avbetalningsplanen.
Men det här första alternativet begriper jag inte riktigt. Om de inte vill ha en stadsfäst dom om att du ska betala, varför inte bara ge dig en avbetalningsplan och återkalla ärendet? Eller är det vad de försöker säga?

Mina tankar bara, någon annan kanske vet bättre?

Du måste sen avbetala enl upprättad förlikning
Det innebär att ni kommit överens
så håll avbetalningsplan ni upprättat så händer inget annars utmätning. .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp