Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förkorta skuldsanering??

Hej!

Min skuldsanering löper ut juni 2025, blev nu i januari ensamstående med 5 barn minsta 1 år, undrar nu vad som krävs och om ni tror möjlighet finns att få skuldsaneringen förkortad till 3 år istället för 5? Och hur går man till väga då?

Tack på förhand

Hej!

Min skuldsanering löper ut juni 2025, blev nu i januari ensamstående med 5 barn minsta 1 år, undrar nu vad som krävs och om ni tror möjlighet finns att få skuldsaneringen förkortad till 3 år istället för 5? Och hur går man till väga då?

Tack på förhand
Tror det är omöjligt men ring KFM och fråga du har ju inget att förlora på det ! Lycka till

Ja som jag har hört är det inget man ansöker om utan det är KFM som beslutar om det när man ansöker om dom anser att det är befogat.

Men som dom andra sagt man kan ju inte förlora något på att ringa och fråga. :)

Ringa är ju ingen idé eftersom dom inte kommer kunna göra någon prövning utifrån det samtalet ändå. Du får begära omprövning skriftligt för att det ska prövas.
Skuldsaneringen är alltid 5 år, betalningsplanen kan dock vara kortare.

Ringa är ju ingen idé eftersom dom inte kommer kunna göra någon prövning utifrån det samtalet ändå. Du får begära omprövning skriftligt för att det ska prövas.
Skuldsaneringen är alltid 5 år, betalningsplanen kan dock vara kortare.
Hej Lasseman, vad menar du med att det alltid är fem år skuldsanering? Så vid förkortad har man ändå anmärkningar kvar tills fem år har gått ? Likväl att man inte får äga bil under de två sista åren också?

Hej Lasseman, vad menar du med att det alltid är fem år skuldsanering? Så vid förkortad har man ändå anmärkningar kvar tills fem år har gått ? Likväl att man inte får äga bil under de två sista åren också?
Yes stämmer ! Jag har fått en 3 åring plan ! Men saneringen och anmärkningen är kvar i 5 år !

Yes stämmer ! Jag har fått en 3 åring plan ! Men saneringen och anmärkningen är kvar i 5 år !
Så köper man en bil då efter 3 år för säg 100-150 så kan man alltså bli av med den? Har själv fått treårig plan, men ser inte i beslut att saneringen i sig är kvar i fem år. Ser att betalningen är tre år men står inget annat.

Så köper man en bil då efter 3 år för säg 100-150 så kan man alltså bli av med den? Har själv fått treårig plan, men ser inte i beslut att saneringen i sig är kvar i fem år. Ser att betalningen är tre år men står inget annat.
Står på deras sida ! Står även i mitt beslut att saneringen är 5 år ! Är så för alla ! Ja man ska nog inte äga för mycket ! Det sticker i ögonen :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp