Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förhindra att ta lån framöver

Hej,

Finns det något sätt att ha någon ekonomisk förmyndare typ. Exempelvis att jag inte kan ingå lån utan tillåtelse/bekräftelse från syskon eller förälder?

Någon som vet?

Vet att det går att "spärra" men jag har gjort detta tidigare och vissa aktörer respekterar inte permanenta spärrar. Jag vill inte att min familja ska kunna känna någon trygghet i att jag inte kan skuldsätta mig på samma sätt igen.

Vet att det går att "spärra" men jag har gjort detta tidigare och vissa aktörer respekterar inte permanenta spärrar. Jag vill inte att min familja ska kunna känna någon trygghet i att jag inte kan skuldsätta mig på samma sätt igen.

Finns inget bra sätt utan inte vara omyndigförklarad med överförmyndare och hela den delen.

Sedan kommer säkert endel långivare skita i detta ändå. Men bifogad länk och skicka iväg där kanske är något som din familj kommer känna lite lugn iaf?

Finns inget bra sätt utan inte vara omyndigförklarad med överförmyndare och hela den delen.

Sedan kommer säkert endel långivare skita i detta ändå. Men bifogad länk och skicka iväg där kanske är något som din familj kommer känna lite lugn iaf?

Tack! SMS-lånen är en no brainer. Men privatlån kan man tänkas behöva någon gång eller om jag vill förhandla om mina befintliga, finns inget annat sätt?

Skaffa en eller ett par anmärkningar, det har effekt

https://www.sverigekredit.se/blockera-hos-langivare

Ingen omyndigförklaras I Sverige. Däremot kan man ha förvaltare och då har man ingen egen bestämmanderätt t ex ekonomiskt. Men man får fortfarande rösta osv. Gissar det var förvaltare du menade? :)

En god man är frivilligt och man har då kvar rätten att ta lån. Både god man och förvaltare kontrolleras av överförmyndarnämnden.

Skaffa en eller ett par anmärkningar, det har effekt

Har övervägt detta men vi vill inte att jag ska vara låst i 3 år pga anmärkningar. Bor hos föräldrar och mår inte bra av det, kommer vilja flytta inom 1-2 år. Jag ska få vård nu och går även på möte hos spelförening där jag bor.

Jag tvivlar inte på min egen förmåga med det stöd jag får men tänker också för att min familj ska kunna känna sig lugna

Tack! SMS-lånen är en no brainer. Men privatlån kan man tänkas behöva någon gång eller om jag vill förhandla om mina befintliga, finns inget annat sätt?

Nja, låt någon nära ha din internetbank och ha själv inte bank id.

Gör ju inte det omöjligt för dig men krävs ju att du aktivt gör något och inte bara får ett sug och ansöker på sju sekunder online

Ingen omyndigförklaras I Sverige. Däremot kan man ha förvaltare och då har man ingen egen bestämmanderätt t ex ekonomiskt. Men man får fortfarande rösta osv. Gissar det var förvaltare du menade? :)

En god man är frivilligt och man har då kvar rätten att ta lån. Både god man och förvaltare kontrolleras av överförmyndarnämnden.

Du är i princip omyndigförklarad då :)

Mm, ja förvaltare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp