Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förhandla skuld hos KFM

Hej,

Jag har idag löneutmätning och skuldsaldo hos KFM på cirka 600 000kr och skulderna är från 5 olika företag.
Min pappa ska hjälpa mig att betala allt detta men är det värt att ringa dom alla fem företagen och förhandla? Dom kommer ju aldrig dra tillbaka det feån KFM men om man säger att om ni minskar ert belopp till 80% hos KFM så kommer allt betalas omgående.
Har någon kunskap eller erfarenhet kring detta?

Tänkte om jag kanske totalt kunde få ner skulden till 500 000kr och så slipper de fem företagen vänta 8år på betalning.

Tänkte om jag kanske totalt kunde få ner skulden till 500 000kr och så slipper de fem företagen vänta 8år på betalning.
det är en förhandling. Erbjud 50% av kapitalbeloppet. Dem kommer säga nej, höj 10% och se vad dem säger därefter. Med lite tur kanske du kommer undan med att betala 70-80% av kapital.

Hej,

Jag har idag löneutmätning och skuldsaldo hos KFM på cirka 600 000kr och skulderna är från 5 olika företag.
Min pappa ska hjälpa mig att betala allt detta men är det värt att ringa dom alla fem företagen och förhandla? Dom kommer ju aldrig dra tillbaka det feån KFM men om man säger att om ni minskar ert belopp till 80% hos KFM så kommer allt betalas omgående.
Har någon kunskap eller erfarenhet kring detta?
Hej Anniz
Hur gick detta för dig? Kunde du förhandla med dem? Om ja, hur mycket gick dem ner? Var det inkassobolag eller själva banken som hade skulden?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp