Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förhandla räntan, hur gör man?

Hej!
Jag har faktiskt aldrig förhandlat räntan.
Och tänker att det borde jag verkligen kolla upp.
- hur gör man det på bästa sätt?
- Är det ens möjligt?
- Tas det någon UC? Jag tänker om bankerna istället per en omförhandla lånet över längre tid och minst månadskostnad istället. ( vilket jag inte vill ) Bankerna är ju så bra på mersälj nu förtiden.

Kom gärna med tips!
Ex. Jag har haft santander i nästan 10 år och aldrig förhandlat om räntan. Det borde väl vara värt ett försök?

Hej!
- Är det ens möjligt?
- Tas det någon UC? Jag tänker om bankerna istället per en omförhandla lånet över längre tid och minst månadskostnad istället. ( vilket jag inte vill ) Bankerna är ju så bra på mersälj nu förtiden.

Kom gärna med tips!
Ex. Jag har haft santander i nästan 10 år och aldrig förhandlat om räntan. Det borde väl vara värt ett försök?
Jag har fått nej av Santander.
Ända jag har löst sänkt ränta samt stoppad ränta på är lån som gått till inkasso men det är ju inget man siktar på.

Hej!
- Är det ens möjligt?

Kom gärna med tips!
Just Santander av alla, vad roligt. Vid 2 tillfällen som jag har haft lån hos Santander och ringt in och velat lösa hela lånet så har jag alltid erbjudits sänkt ränta bara för att stanna kvar som kund hos dem. Även sett flera andra här på forumet som har fått samma erbjudande.
Gör en fuling, testa ring in och säg att du vill lösa skulden hos dem och vill veta exakt belopp till dagens datum så kanske du blir erbjuden sänkt ränta? Du har liksom inget att förlora på det. Senast blev jag erbjuden sänkt ränta med hela 4% enheter.

Hej

Jag har aldrig tidigare haft lån utan enbart bolån. Jag gjorde ett försök så sent som i november att omförhandla bolånet men SBAB sade nej direkt. kontaktade Danske Bank och de kunde ge mig lägre ränta genom mitt fackförbund men dock bunden ränta i tre år och att alla mina finansiella tillgångar såsom aktier sparkonto och lönekonto skulle flyttas över till Danske Bank. Jag tyckte att det lät för omfattande så jag valde att inte byta bank. I och med att jag hade visat intresse genom deras hemsida togs en UC då och samt ett till vid mötet två veckor efter.

Jag ringde lendify som jag har mitt lån hos I slutet av november, sa att jag fått ett bättre erbjudande från Ica banken via advisa (lögn) dom tog en uc men ingen jätte katastrof för mig.
Räntan gick med 2.5% och jag fick baka in mitt sista lösa lån på 20k

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp