Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förhandla räntan hos Santander?

Jag har ett privatlån hos Santander på 80000 sedan ett halvår tillbaka och räntan jag fick på lånet är 10,45. Vilket jag nu tycker är lite högt, men inte för stunden när jag tog lånet :/
Jag har 27000 i månadslön innan skatt (fast jobb) och inga andra lån.

Nu till frågan. Tror ni jag kan förhandla ner räntan på mitt lån? Någon som har lyckats förhandla ner sin ränta och har ni något tips på vad man ska säga?

Tack på förhand!

Hej! Min erfarenhet är att dom tycker att du ska söka om lånet på nytt, alltså, nytt lån och lösa det gamla, då får du se om du får bättre ränta eller ej.

...och då inte nödvändigtvis bara hos Santander. Dina förutsättningar i övrigt låter som att du kan få ett lån på samma summa hos någon av storbankerna/ICA till en ränta på 5-6%

När mer som har santander? Kan ej ha e-faktura längre vilket dom slutat erbjuda fick jag meddelat i fredags. Är inte det konstigt att en storbank som Santander slutar med att erbjuda e-faktura till sina kunder? Vad kan anledningen vara?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp