Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förhandla ränta / samlingslån

Hej inom några dagar försvinner min sista betalningsanmärkning, jag tänkte då försöka få ner min ränta.
Jag har 2 blancolån ett med en sådär 130 tusen och 14 % ränta och ett med bara en 12 tusen kvar.

Vill ha ner räntan på det stora lånet men hade även kunnat samla in det lilla för att få en lägre månads kostnad ifall de ger ungefär liknande förutsättningar.

Även hur ansöker jag så de förstår att jag bara vill förhandla om räntan. Senast jag försökte med det för ungefär ett år sen var det bara samma bank jag hade lånet från som ville ge mig Mer pengar, alltså dubbla lånet med samma ränta?

Hej inom några dagar försvinner min sista betalningsanmärkning, jag tänkte då försöka få ner min ränta.
Jag har 2 blancolån ett med en sådär 130 tusen och 14 % ränta och ett med bara en 12 tusen kvar.

Vill ha ner räntan på det stora lånet men hade även kunnat samla in det lilla för att få en lägre månads kostnad ifall de ger ungefär liknande förutsättningar.

Även hur ansöker jag så de förstår att jag bara vill förhandla om räntan. Senast jag försökte med det för ungefär ett år sen var det bara samma bank jag hade lånet från som ville ge mig Mer pengar, alltså dubbla lånet med samma ränta?

Du söker via en låneförmedlare och anger att du vill samla/lösa lån i ansökan där det efterfrågas syftet med lånet. Då borde du få erbjudande från fler än en bank. Allt beror så klart på dina övriga förutsättningar såsom årsinkomst, boendekostnad m.m. Betyget hos UC är så klart inte heller oviktigt, men bankens kalkyl måste gå ihop för att de ska erbjuda lån.

Kolla vad du har för betyg i appen kreddy nu och direkt när anmärkning försvinner, ibland blir betyget sämre

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp