Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förhandla med lånegivare

Ja pratat med allt utan remember. Ingen kunde hjälpa mig på nått sätt vad det jag fick till svar. Men tänkte om jag kanske lagt fram de på fel sätt eller om man kan hitta andra kontaktvägar
Tråkigt! Har t ex sett att Marginalen börjat skriva på sina fakturor att om man har svårt att betala på sitt lån ska man höra av sig för att få hjälp.

Tråkigt! Har t ex sett att Marginalen börjat skriva på sina fakturor att om man har svårt att betala på sitt lån ska man höra av sig för att få hjälp.
Man försöker nog gärna genom typ amorteringsfrihet rädda ut en del kommande obestånd

Man försöker nog gärna genom typ amorteringsfrihet rädda ut en del kommande obestånd
Jag undrar varför vissa banker kan tänkas hjälpa till men inte andra, Ica och Coop är väl ändå stora. Men det är klart får över 50% av alla låntagare problem att betala så drabbas banken också.

Fick du skuldsaneringen avbruten?

Nej.

De två skulderna jag pratar om är norska, ligger hos ett norskt inkasso och ingår i min skuldsanering. Min fru står även på dessa skulder ihop med mig. Till saken hör att betalningarna som KF gör på dessa skulder gör att dom inte minskar överhuvudtaget. Beloppet som betalas in en gång per år äts upp av räntan. När min betalningsplan är över i mars 2026 så är dessa skulder fortfarande lika stora som innan min skuldsanering.

Detta norska inkassobolag motsatte sig skuldsanering för mig men kom med ett förslag på att, dom kunde godkänna betalplanen om jag fick sanering i sju år men KF sa nej. Hade KF sagt så hade dessa två skulder blivit avskrivna i mar 2026 och min fru hade inte behövt betala av dessa.

Våren eller sommaren 2026 så kommer dessa skulder till Sverige och jag vet inte vad vi får betala på dessa i månaden, kanske 8.000-9.000 kr i månaden i tjugo år nå sånt.

Jag fick hjälp av Remember. Dom har t.om en egen avdelning för betalningssvårigheter. För min del så fick jag välja valfritt belopp att betala in. Därefter fick jag en tillfällig betalningsplan på 6 månader med 5 % ränta och då ingår amortering/ränta alla 6 månader.

Tjena. Efter hur månader kan man se ”ändra månadsbelopp” knappen?. I början kunde jag se den men efter typ 1 månad i början så försvann den knappen.
Vet inte riktigt har haft lånet länge och tror möjligheten har funnits senaste åren

Nej.

De två skulderna jag pratar om är norska, ligger hos ett norskt inkasso och ingår i min skuldsanering. Min fru står även på dessa skulder ihop med mig. Till saken hör att betalningarna som KF gör på dessa skulder gör att dom inte minskar överhuvudtaget. Beloppet som betalas in en gång per år äts upp av räntan. När min betalningsplan är över i mars 2026 så är dessa skulder fortfarande lika stora som innan min skuldsanering.

Detta norska inkassobolag motsatte sig skuldsanering för mig men kom med ett förslag på att, dom kunde godkänna betalplanen om jag fick sanering i sju år men KF sa nej. Hade KF sagt så hade dessa två skulder blivit avskrivna i mar 2026 och min fru hade inte behövt betala av dessa.

Våren eller sommaren 2026 så kommer dessa skulder till Sverige och jag vet inte vad vi får betala på dessa i månaden, kanske 8.000-9.000 kr i månaden i tjugo år nå sånt.
Ja det går ju inte att få 7år direkt, finns inget lagstöd för det.

Jag tror inte de skulderna kommer vara verkställbara i Sverige efter skuldsaneringen..

Ja det går ju inte att få 7år direkt, finns inget lagstöd för det.

Jag tror inte de skulderna kommer vara verkställbara i Sverige efter skuldsaneringen..

När skuldsaneringen är klar så är dessa två skulder elva år gamla. Nästan tolv år gamla.

Dom kommer säkert överlämna eller sälja skulderna till ett svenskt inkasso och sedan adressera till min fru och kräva henne på resten.

När skuldsaneringen är klar så är dessa två skulder elva år gamla. Nästan tolv år gamla.

Dom kommer säkert överlämna eller sälja skulderna till ett svenskt inkasso och sedan adressera till min fru och kräva henne på resten.

Är ni solidariskt ansvarig för dom så är det okej att göra så, inte annars.

Har dom dom eller utslag eller vad det nu kan heta i norge på skluden?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp