Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förhandla lån via Axofinans.

Igår ringde en från Axofinans & föreslog att jag ska se om ja kan omförhandla ett av mina stora lån som har ganska hög ränta & månadskostnad.
Då mitt UC betyg va ganska bra & jag hade bara 2ff på UCt så tänkte jag att de kanske inte är en så dum idé då ja inte har tänkt ta några andra lån framöver, eventuellt ett billån i sommar men inte riktigt bestämt ännu.

Med 1 ff som försvinner i sommar lagom till det eventuella billånet så tänkte jag att jag kommer ha ett toppenbetyg, där ja även har 2 outnyttjade krediter som är tänkta som buffertar.

idag en dag efter att ha haft det samtalet har jag nu fått 9 nya förfrågningar, trots att dem ska bara ta en & ett förhöjt betyg från 2 till 26.

1. Kan dem göra så trots det är ganska tydligt på deras hemsida att dem jobbar med bara en enda förfrågan? Eller är det något som försvinner när dem är klara med processen?

2. Om inte, vad kan jag göra så dem försvinner? De är ju jätte orimligt att dem ska jobba för att förstöra hela ens kreditvärdighet.

väntar ännu på att de ska ringa upp mig idag.. men vill gärna ha lite information i förberedande syfte ifall att de skulle visa sig vara en dålig situation.

tacksam för all hjälp & info.

Det står såhär på deras hemsida om man scrollar ned till sidfoten nästan

För varje låneansökan du gör tas en kreditupplysning, och ju fler sådana du gör, desto sämre lånevillkor kommer du tyvärr att få. En stor fördel med att ansöka om lån via Axo Finans är att vi bara tar en UC på dig, även fast vi skickar din ansökan till många olika långivare samtidigt. Det betyder att du med en enda ansökan kan få flera olika låneerbjudanden, utan att behöva oroa dig för sämre lånevillkor i framtiden.

Det kan ibland förekomma att du får flera meddelanden om att en kreditupplysning har tagits, men det registreras fortsatt bara en kreditupplysning hos UC.

Det står såhär på deras hemsida om man scrollar ned till sidfoten nästan

För varje låneansökan du gör tas en kreditupplysning, och ju fler sådana du gör, desto sämre lånevillkor kommer du tyvärr att få. En stor fördel med att ansöka om lån via Axo Finans är att vi bara tar en UC på dig, även fast vi skickar din ansökan till många olika långivare samtidigt. Det betyder att du med en enda ansökan kan få flera olika låneerbjudanden, utan att behöva oroa dig för sämre lånevillkor i framtiden.

Det kan ibland förekomma att du får flera meddelanden om att en kreditupplysning har tagits, men det registreras fortsatt bara en kreditupplysning hos UC.
Har hittills enbart fått ett meddelande, reagerade mest på att de är så pass många synliga på minuc hemsidan där jag får en översikt av upplysningen. Får hoppas de försvinner då.

Har hittills enbart fått ett meddelande, reagerade mest på att de är så pass många synliga på minuc hemsidan där jag får en översikt av upplysningen. Får hoppas de försvinner då.
Det är bara du som ser samtliga upplysningar övriga banker ser bara 1st från Axofinans

Hoppas det är så. Reagerar ju starkt då de inte sett ut så förr samt att betyget gick upp till 26 från endast 2 för enbart en förfrågan.
Du kommer själv att se samtliga förfrågningar 12 månader framåt.

Har flera sådana där som ringer mig varje vecka och tjatar...

Det låter väldigt konstigt att betyget gått från 2 till 26, det är en alldeles för orimlig höjning. Kan du inte ladda upp en bild på hur det ser ut när du går in på ”förfrågningar” på minuc eller vad som står längst ner på uc-kopian som du fått på kivra? För om det står ”under dom senaste 12 månaderna har 10 kreditupplysningar registrerats” så har det tagits fler uc på dig. Men då beror det på en bugg mellan UC och axo och nånting som du enkelt kan be dom ta bort.

Det låter väldigt konstigt att betyget gått från 2 till 26, det är en alldeles för orimlig höjning. Kan du inte ladda upp en bild på hur det ser ut när du går in på ”förfrågningar” på minuc eller vad som står längst ner på uc-kopian som du fått på kivra? För om det står ”under dom senaste 12 månaderna har 10 kreditupplysningar registrerats” så har det tagits fler uc på dig. Men då beror det på en bugg mellan UC och axo och nånting som du enkelt kan be dom ta bort.
87EEC919-6823-4481-972A-C2C041398A9F.png
F1D9D9F8-0A6B-4B5D-BAFD-4DA257A65390.png

så ser de ut me dem senaste, känns fel men hoppas att det är lättlöst som du säger. Har sett folk med mycket sämre förutsättningar än jag med bättre betyg. Speciellt hoppet som är skrämmande.

Bilagor

• 8612B8E1-A0C4-4C12-9587-DDC7728E3948.png
    8612B8E1-A0C4-4C12-9587-DDC7728E3948.png
    332 KB · Visningar: 171
Men där har det ju blivit tokfel. Det ska bara vara en uc från Axo, inte dom andra bankerna. Det ser ut som att det blivit någon galen bugg och alla banker som tittat på din ansökan har tagit en UC. Ring till Axo och förklara det för dom, skicka bilderna till dom också. Och oroa dig inte, dom kommer ta bort alla förutom sin egna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp