Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förhandla avbetalningsplaner

Tyvärr biter inte den logiken på långivarna :( de driver ärendet hela vägen till KFM hellre än sänka räntan eller ens diskutera lägre månadskostnader.

Har förstått det :( Men då blir man ju aldrig skuldfri. Ibland förstår jag inte varför de inte mer flexibla. Dvs avbetalningsplanen ska vara avklarad x datum. Om inte så skickar de direkt till kfm. Man får ett minimumbelopp att betala varje månad men kan själv reglera om man kan betala mer eller vill reglera det i slutet.

Nu var det några år sedan, men jag har både fått betalningsfri månad och ändrade belopp. Kanske svårare om det är en långsiktig förändring du behöver göra, men att ringa runt till alla behöver inte vara lönlöst. Oavsett så vet du i alla fall efteråt vad dina möjligheter är.

Har förstått det :( Men då blir man ju aldrig skuldfri. Ibland förstår jag inte varför de inte mer flexibla. Dvs avbetalningsplanen ska vara avklarad x datum. Om inte så skickar de direkt till kfm. Man får ett minimumbelopp att betala varje månad men kan själv reglera om man kan betala mer eller vill reglera det i slutet.
Ja det är ett riktigt skitsystem. Bäst vore om man kunde få betala av de med lägst skuld och högst ränta först och att man som du skriver kan öka inbetalningen på de andra lånen efterhand man får mer pengar över.

Hej skulle va jättetacksam för hjälp o info har sökt runt lite man vill få mer hjälp. Vilket inkasso har hm.ferrartum.savelend? Vill även veta hur gör man för att undvika anmärkning in i det sista har redan inkasso hos avida men tror inte att jag kommer kunna betala så vill gärna ha så lång tid som möjligt. Jättetacksam för all hjälp jag kan få. Skallen sprängs av oro

Hej skulle va jättetacksam för hjälp o info har sökt runt lite man vill få mer hjälp. Vilket inkasso har hm.ferrartum.savelend? Vill även veta hur gör man för att undvika anmärkning in i det sista har redan inkasso hos avida men tror inte att jag kommer kunna betala så vill gärna ha så lång tid som möjligt. Jättetacksam för all hjälp jag kan få. Skallen sprängs av oro

Googlade o kollade deras egna sida.. dom verkar sitta ihop med svea.. så jag gissar att svea inkasserar

Ingen som har haft hm och savelend hos inkasso och fått bra avbetalningsplan? Hur funkar det med cashbuddy och cash2you kan man betala dubbelt nästa månad?
Mitt savelend gick till inkasso, kommer inte ihåg vilket dock! Men jag hade en avbetalningsplan på det. Jag har betalt dubbelt hos cashbuddy och cash2you några gånger. Men mejla o säg att du kommer att betala dubbelt. Annars har väl dom en betalfri månad man kan utnyttja?

Ok tack jo skq betala dubbelt denna månad surt få se om man får betalningsfri i januari tack

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp