Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förhala KFM tills jag får skatten den 8 april?

Hejsan! Detta kanske låter dumt, men jag för ett månad sen bestämt att jag skall släppa allt till KFM och med det beslutet har jag mått bättre än på flera år senaste månaden, men plöstligt ser jag chansen att haffa lite mer pengar av skatten innan jag är fast i massa av år, tänkte spara lite till bebisen. Skickar in två delgivingskvitton imorgon, det blir på 11 dagen jag skickar in?

Vad är nu bästa lösningen för att förhala tills säg 12 april? Då har skatten garanterat kommit tillbaka.

Ringa och göra upp avbetalningsplan med bolagen och förklara att jag börjar betala den 15 april? Eller bestida ärendena??

Behöver hjälp nu :(

Behöver förhala KFM så att jag får tillbaka skattepengar om tre veckor, hur gör jag hjälp:)

skicka inte delgivningskvittona utan vänta tills det kommer påminnelsen. På så sätt köper du dig tid!!!

minst en vecka, kan ta 2 veckor eller mer. De skickar alltid påminnelse så du behöver inte oroa dig att de kommer och ringer på hemma hos dig. När du fått påminnelsen så kan du vänta ytterligare en vecka innan du skickar. Så då hinner du få in skattepengarna :)

Säg t ex att du får en påminnelse den 20 mars. Du skriver under den den 27 mars och skickar in den men skriv den 29 mars på själva kvittot. då har du 10 dagar på dig att betala from den 29 mars! Det blir väldigt tajt men du kanske får påminnelsen senare.

Det viktigaste när du skickat iväg den är att du BESTRIDER skulden INNAN 10 dagar gått för att inte få anmärkning. Du bestrider genom att skicka ett mejl till Kfm att du bestrider, du kan skriva att du har betalat skulden. Så betalar du så snabbt pengarna kommer den 8 april! Och så mejlar du kopia på din betalning till Kfm!

Varför skall jag bestrida? För att inte få anmärkning eller för att förhala? Har fortfarande inte fått nästa delgiving så borde vara okej:)? Har inte ens fått första än? Ligger i luften. Så om jag får första nu denna vecka så väntar jag tills jag får påminnelsen? Jag VILL inte ha en delgivingsman här, så hur länge har man på sig med påminnelsen? 3 dagar??

Har en kompis som lyckades hålla sig borta i 4 månader utan att bli delgiven, men eftersom han inte hade råd att betala och hans sista anmärkning samt nya taxerade inkomst snart skulle synas gjorde han det aktiva valet att chansa.

Dom sökte honom hemma och lämnade lapp i brevinkastet med hot om att besöka hans jobb, vilket aldrig skedde - när hans betalningsanmärkningar gått ut så lyckades han få ett lån på nästan 200.000kr, samla alla sina små krediter, betala av allt som fanns hos Kronfogden och inkasso.

Så genom att "gömma" sig så räddade han sin ekonomi, han har lägre kostnader och större frihet i livet, alla bolag som han var skyldig pengar fick dom snabbare än dom hade fått i vanliga fall, eller om dom fått dom i huvudtaget (han har släkt i sydamerika och tänkte "fly" om det skitit sig).

Är det rätt agerat? Alla tjänade ju på detta i slutet (såvida han inte börjar ta massa krediter, men det är jag mycket tveksam till att han gör).

Förresten - hur lång tid kan man bara gömma sig innan dom faktiskt inser att personen aktivt håller sig undan, men är medveten om skulden?

Varför skall jag bestrida? För att inte få anmärkning eller för att förhala?

både och! När du skrivit under delgivningskvittot har du 10 dagar på dig att betala, på den 11 dagen blir det utslag = anmärkning. Men om du bestrider några dagar innan så blir det inget utslag på den 11 dagen utan Kfm bevakar några extra dagar så att din betalning ska hinna registreras.

Jag VILL inte ha en delgivingsman här, så hur länge har man på sig med påminnelsen? 3 dagar??

Efter att du fått påminnelsen så kan du lugnt vänta minst en vecka innan du skickar in! Du får kolla i almanackan vilken dag du kan betala och anpassa dig efter det datumet när du ska skriva under och skicka in kvittot.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp