Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

förhållanden

Fysiskt våld är aldrig okej!! Inte psykiskt heller för den delen.. Förstår att det är tufft, men jag skulle lämna utan att blinka. Känns som hans beteende av psykisk och nu fysisk misshandel mot dig eskalerar.. Att du varit "sämst" gällande det ekonomiska rättfärdigar inte hans beteende,alls!! Han har valt att acceptera och fortsätta med dig, och då ska han inte behandla dig som en påse skräp! Du reder dig, efter vad jag läst så tror jag att du reder upp din situation bättre ensam, han verkar ju göra allt för att trycka ner dig :-/. All styrka till dig, jag känner så med dig. Vet inte vart du bor men blir det totalt outhärdligt så har jag ett gästrum som funkar utmärkt att fundera och tänka igenom saker i. Stor kram!

Senast ändrad:
Har han slagit dig ska du lämna direkt! Finns ingen ursäkt, kan aldrig vara ditt fel på nått sätt!!

Han gör sig skyldig till brott som kan ge fängelse!

Slår han dig igen, ring 112 o polis kommer o griper honom. Anmäl!!

Fysiskt våld är aldrig okej!! Inte psykiskt heller för den delen.. Förstår att det är tufft, men jag skulle lämna utan att blinka. Känns som hans beteende av psykisk och nu fysisk misshandel mot dig eskalerar.. Att du varit "sämst" gällande det ekonomiska rättfärdigar inte hans beteende,alls!! Han har valt att acceptera och fortsätta med dig, och då ska han inte behandla dig som en påse skräp! Du reder dig, efter vad jag läst så tror jag att du reder upp din situation bättre ensam, han verkar ju göra allt för att trycka ner dig :-/. All styrka till dig, jag känner så med dig. Vet inte vart du bor men blir det totalt outhärdligt så har jag ett gästrum som funkar utmärkt att fundera och tänka igenom saker i. Stor kram!
Vilken fin människa du är! Tack för ditt inlägg!
Har han slagit dig ska du lämna direkt! Finns ingen ursäkt, kan aldrig vara ditt fel på nått sätt!!

Han gör sig skyldig till brott som kan ge fängelse!

Slår han dig igen, ring 112 o polis kommer o griper honom. Anmäl!!
Tack! Ikväll har han sagt att han inte ångrar att han slog mig. Jag får skylla mig själv, för att jag är en så värdelös person.

Jag har vänner som levt i destruktiva förhållanden både med psykiskt och fysiskt våld under en lång tid. I båda fallen var det deras partner som lämnade dem trots att det var de själva som varit utsatta.
Det är alltid lättast att lämna i början av den destruktiva spiralen. När man fortfarande kan resonera vettigt. Efter ett tag har oftast självkänslan brutits ner. Så mycket att de verkligen börjar tro att det är deras eget fel att partnern brister.

Ta en riktig funderare gör upp en plan. Finns det anhöriga, vänner du kan få hjälp av. Förstår att det inte bara är att lämna men detta låter inte bra!

Jag har vänner som levt i destruktiva förhållanden både med psykiskt och fysiskt våld under en lång tid. I båda fallen var det deras partner som lämnade dem trots att det var de själva som varit utsatta.
Det är alltid lättast att lämna i början av den destruktiva spiralen. När man fortfarande kan resonera vettigt. Efter ett tag har oftast självkänslan brutits ner. Så mycket att de verkligen börjar tro att det är deras eget fel att partnern brister.

Ta en riktig funderare gör upp en plan. Finns det anhöriga, vänner du kan få hjälp av. Förstår att det inte bara är att lämna men detta låter inte bra!
Det här har pågått en längre tid, tyvärr. Han har nog redan lyckats bryta ner hela min självkänsla. Finns inte mycket kvar av det som en gång var jag. Förstår ju själv hur sjukt det är.

Tack för ditt inlägg! Kram

God morgon.. vad otroligt ledsen jag blir för din skull.

Jag vet hur det är att leva med en skitatövel. Men han har aldrig slagit mig fysikskt, puttat mig och skriket så jag får spott i ansiktet..

Detta är ju rätt allvarligt att han inte förstår vilket övergrepp han begår på dig? Man får aldrig slå nån, aldrig!!!!
Du är ingen värdelös mamma för du tagit lån och hamnat i den här situationen.
Han är en otrolig dålig familjefar som inte tagit hand om sin familj så alla i den mått bra!
jag vet jag kanske inte ska ge råd i detta, sitter ju i samma sits.

Men ja kan lova att du är en fighter och han är en skit!
Dom här blancolånen, tror du de tänker på vilka som syns på uc eller inte? Lämna in allt ni behöver ha hjälp med så löser banken dessa. De har ju beviljat er lånet. Hoppas din lördag blir bättre. Ta en långpromenad med barnen och ta med fika o njut av att få vara med dom! Skriv av dig här så mycket du orkar och vill
Många kramar!❤

Lider med dig men har han en gång gjort det kommer det fler ggr tyvärr:( hoppas allt löser sig men stanna inte hos honom varningstecken kram

Ja svårt att lämna men ett sånt förhållande är aldrig någon värd oavsett vad man gjort hoppas du tar dig ut detta skriv av dig här vi lyssnar

Gjorde nog det bästa jag kunde inte dag bestämde att släppa allt. När jag berättade här hemma så blev jag chockad av svaret. Att dom redan förstod detta, fick till svar var ja det som hänt kan vi inte göra något åt. Allt vi kan göra att se framtiden och göra det bästa vi kan. Varför har jag inte släppt tidigare jag måste vara dum i huvudetmen en glad sådan som kan sova om nätterna styrke kram till dig ljht.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp